ဦးဇင္း သြားေလရာေနရာတုိင္းမွာ ႀကံဳခဲ့သမွ် သံဃာႀကီးငယ္၊ ေခတၱသာသနာ့ေဘာင္၀င္တဲ့ ဒုလႅဘမ်ားပါ ေမးၾကပါတယ္။ သာသနာေဘာင္ကုိ ခဏပဲ၀င္ေရာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္သက္လံုးေနသည္ျဖစ္ေစ အာပါတ္သင့္ရင္ေတာ့ သင့္သလုိအျပစ္ရရွိမွာမုိ႔ ခဏသကၤန္း၀တ္တဲ့ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ားကလည္း သိခ်င္ၾကလုိ႔ ခဏခဏေျဖေပးခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလုိေမးတဲ့အခါ အက်ယ္တ၀င့္ေတာ့ မေျဖေပးႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ သာသနာေဘာင္ကေန ေလွ်ာ့က်ၿပီး ေနာက္ထပ္တဖန္ သာသနာေဘာင္မရႏုိင္တဲ့ ရဟန္းဘ၀မွာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ေမထုန္မႈ၊ ခုိးမႈ၊ လူသတ္မႈ၊ စ်ာန္မဂ္ဗုိလ္တရားမ်ား ၾကြား၀ါေျပာမႈတုိ႔ကလြဲရင္ က်န္တဲ့အျပစ္အာပါတ္မ်ားေၾကာင့္ေတာ့ အပါယ္ငရဲကုိ တုိက္ရုိက္မေရာက္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။
အရင္က စာေပမႏွံ႔စပ္ေသးေတာ့ က်မ္းကုိးက်မ္းကားေတြနဲ႔ မေျဖေပးႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ ခုေတာ့ မိမိေဒါက္တာက်မ္းအတြက္ စာေပမ်ားစြာဖတ္ရင္းနဲ႔ က်မ္းမ်ားစြာထဲကေန ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ အသိပညာမ်ားကုိ က်မ္းအေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ သိရွိလာရတဲ့အတြက္ ေနာက္ေနာင္သာသနာေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္မည့္သူမ်ားပါ သိရွိၾကရေအာင္ အက်ယ္တ၀င့္ ေရးသားေပးသြားပါမယ္။
ဦးဇင္း ငယ္စဥ္ဘ၀ကလည္း တခ်ိဳ႕က သာသနာေဘာင္မွာေနၿပီး စာဖတ္၊ စာသင္၊ စာခ်၊ တရားေဟာ၊ ေက်ာင္း၊ သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားစြာျပဳလုပ္တယ္။ သီလေတြလည္း သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ လုိျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရတယ္။ အစစအရာရာလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေနထုိင္ရတယ္။ အဲဒီလုိ မိမိျဖစ္ခ်င္၊ သြားခ်င္၊ ေနခ်င္၊ ေပ်ာ္ခ်င္ပါးခ်င္ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကုိ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ၿပီး ေကာင္းမႈမ်ားစြာျပဳလုပ္ခဲ့ေပမဲ့ ေရွာင္ရခက္တဲ့ တခ်ိဳ႕ေသာ အာပါတ္ေလးမ်ား သင့္ေရာက္ခဲ့လုိ႔ အဲဒီအာပါတ္ေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲကုိ ေရာက္ရတယ္ဆုိရင္ သာသနာေဘာင္မွာေနရတာ မထုိက္တန္ဘူးဆုိၿပီး လူထြက္သြားၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခါတုန္းက ကိုယ္က စာေပမႏွံ႔စပ္၊ အသိပညာမၾကြယ္ေသးေတာ့ ထုိသူမ်ားကုိ နားလည္ေအာင္မေျပာျပေပးႏုိင္လုိ႔ ဆံုးရႈံးနစ္နာခဲ့ရတာပါ။ ခုေတာ့ ေနာက္ေနာင္ဒီလုိ သာသနာေဘာင္ကေန အျမင္မွားေတြေၾကာင့္ ဆံုးရႈံးရမဲ့အျဖစ္ဆုိးေတြ မႀကံဳေတြ႕ရေအာင္ မိမိသိရွိသမွ် အမ်ားသိရေအာင္ အခ်ိန္ေပးေရးသားလုိက္ပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး ရဟန္းသံဃာမ်ား စုေတလွ်င္ ေခၚဆုိသံုးႏႈန္းေရးသားၾကတဲ့ ပ်ံနဲ႔ျပန္(၂)မ်ိဳးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပေပးပါမယ္။ တခ်ိဳ႕က ရဟန္းသံဃာမ်ား စုေတလွ်င္ အထက္ဘံုကုိသြားၾကတယ္။ ငွက္ေတြလုိ အထက္ကုိပ်ံတတ္သြားၾကတယ္ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးပ်ံလုိ႔ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ အရင္ဘ၀က ျဗဟၼာ့ျပည္ကေနလာတဲ့အတြက္ လူ႔ဘံုေရာက္တဲ့အခါ အိမ္ေထာင္သားေမြးအမႈ မျပဳလုိၾကလုိ႔ တစ္သက္လံုး သာသနာေဘာင္မွာ ေနထုိင္သြားၾကတယ္။ အဲဒီလုိ ေနထုိင္သြားၿပီးသကာလ စုတိစိတ္က်ေသာအခါ အရင္ေနထုိင္ရာ ျဗဟၼာ့ျပည္ကုိ ျပန္လည္သြားၾကတယ္ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးျပန္လုိ႔ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ယူဆပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလုိက္ၿပီး ေရးသားၾကတာကုိ ဗဟုသုတရေအာင္ ေရးသားေပးလုိက္တာပါ။ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာ အမ်ားႀကီးမုိ႔ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါးေတာ့ မတူႏုိင္ဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕က ျဗဟၼာ့ျပည္ကလာတာျဖစ္ႏုိင္သလုိ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဒီဘ၀ကေနစတင္ၿပီး ပါရမီျဖည့္ရတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ေသာ ရပ္ရြာၿမိဳ႕ေတြမွာ ဘုန္းႀကီးပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး မကၽြတ္လြတ္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ၾကားသိရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ မကၽြတ္လြတ္လုိ႔ ေက်ာင္းေနသူမ်ားကုိ ေႏွာက္ယွက္တယ္။ ေျခာက္လွန္႔တယ္ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီလုိၾကားရတာဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေသၿပီး အပါယ္ၿပိတၱာဘ၀ကုိ ေရာက္တာလုိ႔ တုိက္ရုိက္ေျပာသလုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဘုန္းႀကီးေသၿပီး ၿပိတၱာျဖစ္သြားတာကုိ တခ်ိဳ႕က ဒါဟာ ဘုန္းႀကီးအာပါတ္နဲ႔ေသလုိ႔ ျဖစ္ရတာလုိ႔ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ ေသခါနီးကာလမွာ ဘုန္းႀကီးဟာ ဘယ္မေကာင္းမႈကုိအာရံုျပဳမိၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္ဆုိတာကုိ ေသခ်ာက်နစြာမသိဘဲ ရမ္းေျပာလုိက္တဲ့စကားက ဘုန္းႀကီးအာပါတ္သင့္လုိ႔ အပါယ္က်တာဆုိၿပီး ေျပာဆုိၾကတာပါ။
အဲဒီလုိ မဟုတ္တမ္းစကားေတြကုိ ၾကားသိရၿပီး ရဟန္းသံဃာေတြေသရင္ အာပါတ္ေၾကာင့္ အပါယ္က်တယ္လုိ႔ယူဆၾကကာ တခ်ိဳ႕သံဃာေတြဟာ အသက္ထက္ဆံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာေနၿပီးမွ ေသခါနီးအခါမွာေတာ့ အာပါတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်မွာေၾကာက္တယ္ဆုိၿပီး လူ၀တ္လဲေသသြားတဲ့ သံဃာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ ေရွးေရွးမေထရ္ႀကီးမ်ား ေျပာျပတာကုိ ၾကားဖူးရပါတယ္။ အဲဒီလုိ တစ္သက္လံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာေနလာၿပီး ေသခါနီးအခ်ိန္နီးမွ အာပါတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်မွာေၾကာက္လုိ႔ အာပါတ္စင္ၾကယ္ေအာင္ လူ၀တ္လဲတာဟာ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့လြန္းရာ ေရာက္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ရဟန္းသံဃာမ်ားသင့္တဲ့အာပါတ္ေတြထဲမွာ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ပါရာဇိက(၄)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးက်ဳးလြန္မိရင္ က်ဳးလြန္မိတာနဲ႔ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ လူျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ရဟန္းကေတာ့ ျပန္ျဖစ္မလာေတာ့ပါဘူး။ က်န္တဲ့အာပါတ္မ်ားကလည္း သင့္ရင္သင့္သလုိ အာပါတ္ေျဖပါက စင္ၾကယ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ထပ္မလုပ္ျဖစ္ေအာင္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းပါက စင္ၾကယ္တဲ့သံဃာပင္ ျဖစ္ေနမွာပါ။ တကယ္လုိ႔ အာပါတ္မေျဖတဲ့အတြက္ ေသးငယ္တဲ့အာပါတ္မ်ားသင့္ေနရင္လည္း မိမိက အဲဒီအာပါတ္သင့္တဲ့ မေကာင္းမႈထက္ သာလြန္တဲ့ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ား လုပ္ေပးေနမယ္ဆုိရင္ မိမိမွာေကာင္းက်ိဳးေတြေပးေနလုိ႔ မေကာင္းမႈဟာ အက်ိဳးေပးခ်ိန္မရဘဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။
ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမယ္။
No comments:
Post a Comment