အရွင္ဘုရား ကံရဲ့သတၱိစြမ္းအားဟာ စိတ္ၿဖစ္စဥ္ဘယ္အဆင့္မွာ ေနာက္အက်ိဳးေပးဖို႔ကိန္း ေအာင္းသြားသလဲ အရွင္ဘုရား။ စိတ္ရဲ့ၿဖစ္စဥ္ အဆင့္တဆင့္ခ်င္းစီရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈထိမဟုတ္ေတာင္ ကံသတၱိစြမ္းအင္ ဘယ္လိုၿဖစ္တည္လဲဆုိတာကုိ သိခ်င္တာပါဘုရား။
ေျဖ။ ကံစြမ္းသတၱိဟာ စိတ္ကေသာ္လည္းေကာင္း ပါးစပ္နဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္နဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ေကာင္းတာမေကာင္းတာ လုပ္လုိက္တာနဲ႔ ကံအစြမ္းသတၱိဟာ သူအလုိလုိ ကုိယ္ေပၚမွာ ျပန္တုန္႔ျပန္ဖုိ႔ ေစာင့္ေနပါတယ္။ ကိုယ့္အရိပ္ဟာ ကုိယ္ေနာက္မွာ အၿမဲလုိက္ေနသလုိ ေကာင္းကံမေကာင္းကံေတြကလည္း ကိုယ္လုပ္တာနဲ႔ျပန္လည္း အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ေစာင့္ေနေတာ့တာပါ။ ကံရဲ႕အစြမ္းကုိ ဘုရားရွင္က ေဇာနဲ႔ဥပမာေပးခဲ့တာပါ။ ေဇာတစ္ေဇာနဲ႔တစ္ေဇာဟာ အင္မတန္ျမန္ဆန္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ေစာင့္ေနတာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္ ဒကာ။
ေမး/ တင္ပါ့ ေကာင္းၿခင္း မေကာင္းၿခင္းဟာ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ေဝါဟာရမို႔ ေကာင္းမေကာင္းၿခင္းကို ထည့္မစဥ္းစားပဲ အမွဳကိစၥတခုလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်ိန္အခိုက္မွာ ေဇာေပါင္းမ်ားစြာၿဖစ္တယ္လို႔ မွတ္သားဘူး ပါတယ္ အဲဒီေဇာဒီဂရီအလိုက္ အက်ိဳးေပးတာကိုလဲ လက္ခံနိုင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ကို စိတ္ရွဳပ္ေထြးေစတာက ကံရဲ့နိယာမဟာ ပံုေသတြက္လို႔ ရလားဘုရား။
ေျဖ/ ဒီဘ၀နဲ႔ေနာက္ဘ၀ အက်ိဳးေပးပံုက မ်ားတဲ့ကံက အရင္ေပးၿပီး နည္းတဲ့ကံက ေနာက္မွ အက်ိဳးေပးပါတယ္။ ဒီဘ၀ ေသခါနီးကာလမွာ ဒကာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံ မေကာင္းကံနဲ႔ စိတ္ပါအမွတ္ရမဲ့ အလုပ္ေတြက အရင္အက်ိဳးေပးပါမယ္။ ေရွးေရွးဘ၀ေတြက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံမေကာင္းကံေတြနဲ႔ ယခုဘ၀လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံ မေကာင္းကံေတြ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ မ်ားတဲ့ဘက္က အရင္အက်ိဳးေပးပါတယ္။
ေမး/ အရွင္ဘုရား ေကာင္းၿခင္းမေကာင္းၿခင္းကို ဂ႐ုမခြဲရင္ေရာဘုရား အုပ္စုမခြဲရင္ သညာေၾကာင္သာ ေကာင္းတာေတြဆိုးတာေတြၿဖစ္ရတာမလားဘုရား။
ေျဖ/ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာဆုိတာက ဘုရားရွင္ပြင့္ခဲ့လုိ႔ ဘုရားေဟာခဲ့လုိ႔ သာသနာရွိေနတုန္းမုိ႔ သိရတာပါ။ သာသနာကြယ္တဲ့အခ်ိန္ဆုိရင္ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္ ဘယ္ဟာက မေကာင္းဘူးဆုိတာကုိ မခြဲျခားတတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေတာထဲမွာပဲေနတဲ့ လူရႈိင္းေတြဆုိရင္ သူတုိ႔ေကာင္းတဲ့အလုပ္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ မခြဲျခားတတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ျဖစ္ခ်င္တာကုိပဲ သူတုိ႔ေကာင္းတာလုိ႔သတ္မွတ္ၿပီး လုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္ ဒကာ။
ေမး/ တပည့္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက သညာမွာဥာဏ္ဦးစီးနိုင္ရင္ ေကာင္းဆိုးေစတသိတ္ေတြ ၿဖစ္နိုင္ပါ့မလား ဘုရား။ ၿဖစ္လာတဲ့စိတ္က ဘာေစတသိတ္ေတြပါေနလဲဘုရား။
ေျဖ/ ေကာင္းက်ိဳးေစတသိက္ေတြျဖစ္ခ်င္ရင္ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာကုိ အရင္ခြဲျခားတတ္ရပါမယ္။ ေနာက္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ကုိ အၿမဲျဖဴစင္ေနေအာင္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ရွိေနရပါမယ္။ ျမင္စိတ္နဲ႔ျမင္ခံရတဲ့ အရာ၀တၳဳေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေစတသိက္ကျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေစတသိက္က ျမင္စိတ္နဲ႔အရာ၀တၳဳေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ မေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ ကြာျခားသြားပါတယ္။
ယခုေတာ့ ဤမွ်နဲ႔ နားပါရေစ။
ေျဖ။ ကံစြမ္းသတၱိဟာ စိတ္ကေသာ္လည္းေကာင္း ပါးစပ္နဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္နဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ေကာင္းတာမေကာင္းတာ လုပ္လုိက္တာနဲ႔ ကံအစြမ္းသတၱိဟာ သူအလုိလုိ ကုိယ္ေပၚမွာ ျပန္တုန္႔ျပန္ဖုိ႔ ေစာင့္ေနပါတယ္။ ကိုယ့္အရိပ္ဟာ ကုိယ္ေနာက္မွာ အၿမဲလုိက္ေနသလုိ ေကာင္းကံမေကာင္းကံေတြကလည္း ကိုယ္လုပ္တာနဲ႔ျပန္လည္း အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ေစာင့္ေနေတာ့တာပါ။ ကံရဲ႕အစြမ္းကုိ ဘုရားရွင္က ေဇာနဲ႔ဥပမာေပးခဲ့တာပါ။ ေဇာတစ္ေဇာနဲ႔တစ္ေဇာဟာ အင္မတန္ျမန္ဆန္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ေစာင့္ေနတာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္ ဒကာ။
ေမး/ တင္ပါ့ ေကာင္းၿခင္း မေကာင္းၿခင္းဟာ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ေဝါဟာရမို႔ ေကာင္းမေကာင္းၿခင္းကို ထည့္မစဥ္းစားပဲ အမွဳကိစၥတခုလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်ိန္အခိုက္မွာ ေဇာေပါင္းမ်ားစြာၿဖစ္တယ္လို႔ မွတ္သားဘူး ပါတယ္ အဲဒီေဇာဒီဂရီအလိုက္ အက်ိဳးေပးတာကိုလဲ လက္ခံနိုင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ကို စိတ္ရွဳပ္ေထြးေစတာက ကံရဲ့နိယာမဟာ ပံုေသတြက္လို႔ ရလားဘုရား။
ေျဖ/ ဒီဘ၀နဲ႔ေနာက္ဘ၀ အက်ိဳးေပးပံုက မ်ားတဲ့ကံက အရင္ေပးၿပီး နည္းတဲ့ကံက ေနာက္မွ အက်ိဳးေပးပါတယ္။ ဒီဘ၀ ေသခါနီးကာလမွာ ဒကာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံ မေကာင္းကံနဲ႔ စိတ္ပါအမွတ္ရမဲ့ အလုပ္ေတြက အရင္အက်ိဳးေပးပါမယ္။ ေရွးေရွးဘ၀ေတြက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံမေကာင္းကံေတြနဲ႔ ယခုဘ၀လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံ မေကာင္းကံေတြ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ မ်ားတဲ့ဘက္က အရင္အက်ိဳးေပးပါတယ္။
ေမး/ အရွင္ဘုရား ေကာင္းၿခင္းမေကာင္းၿခင္းကို ဂ႐ုမခြဲရင္ေရာဘုရား အုပ္စုမခြဲရင္ သညာေၾကာင္သာ ေကာင္းတာေတြဆိုးတာေတြၿဖစ္ရတာမလားဘုရား။
ေျဖ/ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာဆုိတာက ဘုရားရွင္ပြင့္ခဲ့လုိ႔ ဘုရားေဟာခဲ့လုိ႔ သာသနာရွိေနတုန္းမုိ႔ သိရတာပါ။ သာသနာကြယ္တဲ့အခ်ိန္ဆုိရင္ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္ ဘယ္ဟာက မေကာင္းဘူးဆုိတာကုိ မခြဲျခားတတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေတာထဲမွာပဲေနတဲ့ လူရႈိင္းေတြဆုိရင္ သူတုိ႔ေကာင္းတဲ့အလုပ္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ မခြဲျခားတတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ျဖစ္ခ်င္တာကုိပဲ သူတုိ႔ေကာင္းတာလုိ႔သတ္မွတ္ၿပီး လုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္ ဒကာ။
ေမး/ တပည့္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက သညာမွာဥာဏ္ဦးစီးနိုင္ရင္ ေကာင္းဆိုးေစတသိတ္ေတြ ၿဖစ္နိုင္ပါ့မလား ဘုရား။ ၿဖစ္လာတဲ့စိတ္က ဘာေစတသိတ္ေတြပါေနလဲဘုရား။
ေျဖ/ ေကာင္းက်ိဳးေစတသိက္ေတြျဖစ္ခ်င္ရင္ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာကုိ အရင္ခြဲျခားတတ္ရပါမယ္။ ေနာက္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ကုိ အၿမဲျဖဴစင္ေနေအာင္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ရွိေနရပါမယ္။ ျမင္စိတ္နဲ႔ျမင္ခံရတဲ့ အရာ၀တၳဳေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေစတသိက္ကျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေစတသိက္က ျမင္စိတ္နဲ႔အရာ၀တၳဳေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ မေကာင္းတဲ့ေစတသိက္ ကြာျခားသြားပါတယ္။
ယခုေတာ့ ဤမွ်နဲ႔ နားပါရေစ။
No comments:
Post a Comment