Friday, September 24, 2010

တဏွာအစစ္ တရာ့ရွစ္



“တဏွာသံုးတန္၊ တည္ထားျပန္၊ အာကာသံႏွင့္ေျမွာက္၊ တဏွာအစစ္၊ တရာ့ရွစ္ ကုိယ္မွာျဖစ္၍ေရာက္”ဟူသည္ႏွင့္အညီ ကာမတဏွာ၊ ဘ၀တဏွာ၊ ၀ိဘ၀တဏွာသံုးပါးကုိ ႐ူပါ႐ံုဟူေသာ အဆင္း၊ သဒၵါ႐ံုဟူေသာ အသံ၊ ဂႏၶာ႐ံုဟူေသာ အနံ႔၊ ရသာ႐ံုဟူေသာ အရသာ၊ ေဗာ႒ဗၺာ႐ံုဟူေသာ အထိအေတြ႕၊ ဓမၼာ႐ံုဟူေသာ ႀကံစည္ေတြးေခၚ စဥ္းစား ေသာစိတ္ (၆)ပါးႏွင့္ေျမွာက္ပါက (၃x၆=၁၈)ပါးရ၏။ ထုိ(၁၈)ပါးကုိ မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္၊ အတိတ္၊ အနာဂတ္ဟူေသာ ကာလသံုးပါးႏွင့္ေျမွာက္ပါက (၃x၁၈=၅၄)ပါးရ၏။ တဖန္ ထုိ(၅၄)ပါးကုိ မိမိ သူတစ္ပါးဟူေသာ သႏၱာန္(၂)ပါးျဖင့္ ေျမွာက္ပါက (၅၄x၂=၁၀၈) ပါးရ၏။


လူသားစေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ “စြဲလမ္းမႈ တပ္မက္ခံုမင္ ခ်စ္ခင္မႈ”ဟူေသာ တဏွာေလာဘကုိ အျပစ္ဟုမျမင္ဘဲ အခ်စ္ဟု ျမင္ေနၿပီး ခ်စ္ခင္တြယ္တာေနၾကသည္။ ထုိသုိ႔ ေတြ႕ျမင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ဘ၀သံသရာ ခရီးတေလွ်ာက္လံုးတြင္ ဒုကၡမ်ိဳးစံုတုိ႔နဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳေနရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

တဏွာေလာဘမ်ား ျဖစ္ရျခင္းမွာ အမွန္ကုိအမွန္အတုိင္း မသိျမင္ေအာင္ ေလာကီအာ႐ံုကာမဂုဏ္၀တၳဳမ်ားကုိ ႏွစ္သက္သာယာဖြယ္အာ႐ံုမ်ားဟု ထင္ျမင္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးေသာ ဒိ႒ိေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ပကတိအမွန္တရားမ်ားကုိ အထင္ျမင္မွားေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးထားေသာ ဒိ႒ိ(အမွန္အတုိင္းမျမင္ျခင္း)ေၾကာင့္ လူသားတုိ႔သႏၱာန္မွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တဏွာေလာဘမ်ား ျဖစ္ေပၚေနၾကရပါသည္။

ထုိတဏွာေလာဘ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္ေသာ မေကာင္းေသာအရပ္၌ ေနရျခင္း၊ လူမုိက္လူယုတ္မ်ားႏွင့္ေပါင္းသင္းျခင္း၊ ႏွစ္သက္စရာ လုိခ်င္စရာ အာ႐ံုမ်ားနဲ႔ ဆံုစည္းျခင္း၊ မသင့္မေလ်ာ္ ႏွလံုးသြင္းလြဲေခ်ာ္ျခင္း၊ သာယာဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အာ႐ံုမ်ားဟု ႐ႈ႕ျမင္သံုးသပ္ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ား အေျမာက္ အမ်ား ရွိေပသည္။

` လူသားမ်ား ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေတြ႕ႀကံဳေနရေသာ ေလာကီအာ႐ံုမ်ားသည္ အမွန္စင္စစ္ ဆင္းရဲမ်ိဳးစံု ဖန္တီးေပးတတ္ေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ သာယာဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ တြယ္တာမက္ေမာဖြယ္ အာ႐ံုမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ တဏွာေလာဘကင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၾကေသာ ဘုရားရဟႏၱာအရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ထုိအာ႐ံုမ်ားကုိ စက္ဆုပ္႐ြံရွာဖြယ္ အာ႐ံုမ်ားဟု အရွိကုိအရွိတုိင္း သိျမင္ၾကေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ အာ႐ံုကုိ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္လည္း တြယ္တာမက္ေမာဖြယ္မႈမ်ား မျဖစ္ၾက၍ ၿငိမ္းေအးမႈ ခ်မ္းသာကုိ ခံစားရပါသည္။

ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတုိ႔သည္ကား အမွန္ကုိအမွန္အတုိင္း မျမင္ေသးေသာ ဒိ႒ိႏွင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဖံုးလႊမ္းေပးထားေသာ ေမာဟ(အ၀ိဇၨာ)ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ျမင္ရႀကံဳရေတြ႕သမွ်ေသာ အာ႐ံုတုိ႔အေပၚ၌ တပ္မက္မႈတဏွာေလာဘမ်ား ျဖစ္ေနၾကရေပသည္။ “ျမင္းကုိ မ်က္မွန္စိမ္းတပ္ၿပီး ျမက္ေျခာက္မ်ားကုိေကၽြးရာ ျမင္းက ျမက္စိမ္းေတြပဲဟု အမွားျမင္ကာ ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ စားသကဲ့သုိ႔ ပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္လည္း ေမာဟတည္းဟူေသာ မ်က္မွန္စိမ္းတပ္မႈေၾကာင့္ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဆင္းရဲဒုကၡအသြယ္သြယ္ ၿခံရံေနသည့္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္၊ မတင့္တယ္ေသာ အသုဘ အာ႐ံုတုိ႔ကုိ တကယ္သာယာဖြယ္ မက္ေမာဖြယ္အာ႐ံုမ်ားဟု ႐ႈ႕ျမင္ၿပီး လုိခ်င္ တပ္မက္ေနေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔သည္ သံသရာကၽြတ္လမ္းကုိ မသြားႏုိင္ေသးလွ်င္ေတာင္မွ သံသရာထဲက်င္လည္ေနစဥ္မွာ ဘယ္ရာသည္ ျပဳလုပ္သင့္ မျပဳလုပ္သင့္။ ဘယ္ရာကုိ ျပဳလုပ္လွ်င္ မည္သုိ႔ေသာ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးရမည္၊ ဘယ္ရာကုိမျပဳလုပ္လွ်င္ မည္သုိ႔ ေသာ ခ်မ္းသာ၊ဆင္းရဲကုိ ခံစားရမည္စသည့္အခ်က္မ်ားကုိ မိမိသည္ မည္သည့္ကိစၥကုိမဆုိ မျပဳလုပ္ခင္ကတည္းက စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏုိင္ေသာ အသိဉာဏ္ေလးမ်ား ထာ၀ရ မိမိသႏၱာန္ရွိေအာင္ လုပ္ထားရပါလိမ့္မည္။

သုိ႔မွသာလွ်င္ မိမိတုိ႔ သံသရာေလာကႀကီးထဲ၌ က်င္လည္ေနစဥ္မွာပင္ မိမိအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမ်ားရၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားနည္းကာ ဘ၀အတြက္ သာယာလွပ ေနပါ လိမ့္မည္။

အရွင္ေကာမလ(ခ)ဆန္နီေနမင္း

Sanninaymin@gmail.com

သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ

B.A (Buddhism)

M.A (university of Kelaniya)

Colombo, Sri lanka.

No comments:

Post a Comment