အေမး။ ။ မေကာင္းမႈက်ဴးလြန္မိတဲ့အခါ မသိဘဲက်ဳးလြန္တာနဲ႔ သိရက္နဲ႔က်ဳးလြန္တာ ဘယ္ဟာက ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးပါသလဲဘုရား။
ဖိုးလျပည့္
ၿမိတ္
အေျဖ။ ။ အဘိဓမၼာမွာ ဒိ႒ိဂတ၀ိပၸယုတ္ထက္ ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္က ပိုၿပီး ထက္ျမက္ပါတယ္။ ဆိုလုိတာက ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္ၿပီး က်ဳးလြန္တာက ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးေလးပါတယ္။ ပိုရွင္းသြားေအာင္ ေျပာပါအံုးမယ္။ အျပစ္ရွိတာကို အျပစ္မရွိလို႔ မွတ္ယူေနတာ မိစၦာဒိ႒ိလို႔ေခၚပါတယ္။ ဒိမိစၦာဒိ႒ိအေျခခံၿပီး(မသိဘဲ) မေကာင္းမႈ က်ဳးလြန္တဲ့အခါမွာ မေၾကာက္မရြံ႕ေနာက္မတြန္႔ဘဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ျပဳလုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းမႈမ်ားဟာ မိစၦာအယူရွိသူတို႔ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ပိုၿပီးအဖတ္တင္က်န္ရစ္တယ္။ (ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးတယ္)လို႔ ဆုိရပါတယ္။ ဥပမာ ရဲရဲၿငိေနတဲ့ သံေတြခဲကို ေရႊတုံးထင္ၿပီးကိုင္တဲ့အခါ ျပင္းျပင္းထန္ အေလာင္ခံရသလိုပါပဲ။
သိရက္နဲ႔ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္မိတဲ့ (သမၼာအယူရွိတဲ့)သူမ်ားမွာေတာ့ မေကာင္းမႈမွန္းသိတဲ့အတြက္ မေကာင္းမႈကို ေၾကာက္ရြံ႕တြန္႔ဆုတ္ ေနတတ္တယ္။ သူ႔မွာ မလြဲသာလို႔သာ မေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဘဲ ျပဳက်င့္လုိက္ရတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ သိရက္နဲ႔ မေကာင္းမႈျပဳမိသူမွာ ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္ၿပီးျပဳတာေလာက္ အျပစ္မႀကီးေလးပါ။
ဥပမာ ရဲရဲၿငိေနတဲ့သံေတြခဲကို မလြဲသာလို႔ ကိုင္တဲ့အခါမွာ အပူသက္သာေအာင္ ကိုင္သလိုပါပဲ။ သိၿပီးျပဳမိတာက မသိဘဲျပဳမိတာထက္ အျပစ္နည္းပါးပါတယ္။(မိလိႏၵပဥွာပါဠိေတာ္၊ ဇာနႏၱာဇာနႏၱာနံ ပါပကရဏပဥွာ)
ဒါျဖင့္ရင္ ရာဇသတ္ဥပေဒကိုပဲျဖစ္ေစ၊ ဘုရားပညတ္ေတာ္ကိုပဲျဖစ္ေစ သိရက္နဲ႔ လြန္က်ဳးမိတဲ့ သူမ်ားမွာ ေလာကဓမၼအရ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္ကို ရၾကပါသလဲ လို႔ေမးစရာရွိပါတယ္။ အေျဖက သိရက္နဲ႔အျပစ္က်ဳးလြန္သူမွာ ရာဇသတ္ဥပေဒမ်ား၊ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မ်ားကို က်ဳးလြန္ေဖါက္ဖ်က္ရံုမက မရိုေသေလစားမႈမရွိဘဲ အဂါရ၀ ေဒါသစိတ္မ်ားနဲ႔ ၿခံရံၿပီးရွိေနတာေၾကာင့္ ေလာကဓမၼအလိုက္ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ထိုက္ပါတယ္။ ဥပေဒမ်ား၊ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မ်ားကို နားမလည္တာ မသိတာဟာ “ဒိ႒ိ” မဟုတ္ပါ။ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေမာဟ၊ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ မသိရံုမွ်သာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒိ႒ိမဖက္ဘဲ မသိတဲ့အတြက္ အျပစ္က်ဳးလြန္သူမွာ ဥပေဒျပဳသူအေပၚမွာျဖစ္ေစ၊ ဘုရားရွင္အေပၚမွာျဖစ္ေစ မေလးစားတဲ့စိတ္မပါတဲ့ အတြက္ ေလာကအလိုက္ ညွာညွာတာတာ အျပစ္ေပးၾကရပါတယ္။ သံသရာေဘးမွာလဲ သိရက္နဲ႔က်ဴးလြန္သူေလာက္ အျပစ္မႀကီးေလးပါ။ (သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ၊၃၈)
အခ်ဴပ္ေျပာရရင္ ဒိ႒ိအေျခခံၿပီး မသိလို႔လုပ္တာရယ္၊ ဥပေဒနဲ႔ဘုရားေဟာပညတ္ေတြကုိ မေလးစားပဲ သိၿပီးျပဳလုပ္တာ ပိုအျပစ္ႀကီးပါတယ္ဆိုတာ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
ဖိုးလျပည့္
ၿမိတ္
အေျဖ။ ။ အဘိဓမၼာမွာ ဒိ႒ိဂတ၀ိပၸယုတ္ထက္ ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္က ပိုၿပီး ထက္ျမက္ပါတယ္။ ဆိုလုိတာက ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္ၿပီး က်ဳးလြန္တာက ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးေလးပါတယ္။ ပိုရွင္းသြားေအာင္ ေျပာပါအံုးမယ္။ အျပစ္ရွိတာကို အျပစ္မရွိလို႔ မွတ္ယူေနတာ မိစၦာဒိ႒ိလို႔ေခၚပါတယ္။ ဒိမိစၦာဒိ႒ိအေျခခံၿပီး(မသိဘဲ) မေကာင္းမႈ က်ဳးလြန္တဲ့အခါမွာ မေၾကာက္မရြံ႕ေနာက္မတြန္႔ဘဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ျပဳလုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းမႈမ်ားဟာ မိစၦာအယူရွိသူတို႔ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ပိုၿပီးအဖတ္တင္က်န္ရစ္တယ္။ (ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးတယ္)လို႔ ဆုိရပါတယ္။ ဥပမာ ရဲရဲၿငိေနတဲ့ သံေတြခဲကို ေရႊတုံးထင္ၿပီးကိုင္တဲ့အခါ ျပင္းျပင္းထန္ အေလာင္ခံရသလိုပါပဲ။
သိရက္နဲ႔ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္မိတဲ့ (သမၼာအယူရွိတဲ့)သူမ်ားမွာေတာ့ မေကာင္းမႈမွန္းသိတဲ့အတြက္ မေကာင္းမႈကို ေၾကာက္ရြံ႕တြန္႔ဆုတ္ ေနတတ္တယ္။ သူ႔မွာ မလြဲသာလို႔သာ မေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဘဲ ျပဳက်င့္လုိက္ရတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ သိရက္နဲ႔ မေကာင္းမႈျပဳမိသူမွာ ဒိ႒ိနဲ႔ယွဥ္ၿပီးျပဳတာေလာက္ အျပစ္မႀကီးေလးပါ။
ဥပမာ ရဲရဲၿငိေနတဲ့သံေတြခဲကို မလြဲသာလို႔ ကိုင္တဲ့အခါမွာ အပူသက္သာေအာင္ ကိုင္သလိုပါပဲ။ သိၿပီးျပဳမိတာက မသိဘဲျပဳမိတာထက္ အျပစ္နည္းပါးပါတယ္။(မိလိႏၵပဥွာပါဠိေတာ္၊ ဇာနႏၱာဇာနႏၱာနံ ပါပကရဏပဥွာ)
ဒါျဖင့္ရင္ ရာဇသတ္ဥပေဒကိုပဲျဖစ္ေစ၊ ဘုရားပညတ္ေတာ္ကိုပဲျဖစ္ေစ သိရက္နဲ႔ လြန္က်ဳးမိတဲ့ သူမ်ားမွာ ေလာကဓမၼအရ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္ကို ရၾကပါသလဲ လို႔ေမးစရာရွိပါတယ္။ အေျဖက သိရက္နဲ႔အျပစ္က်ဳးလြန္သူမွာ ရာဇသတ္ဥပေဒမ်ား၊ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မ်ားကို က်ဳးလြန္ေဖါက္ဖ်က္ရံုမက မရိုေသေလစားမႈမရွိဘဲ အဂါရ၀ ေဒါသစိတ္မ်ားနဲ႔ ၿခံရံၿပီးရွိေနတာေၾကာင့္ ေလာကဓမၼအလိုက္ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ထိုက္ပါတယ္။ ဥပေဒမ်ား၊ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မ်ားကို နားမလည္တာ မသိတာဟာ “ဒိ႒ိ” မဟုတ္ပါ။ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေမာဟ၊ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ မသိရံုမွ်သာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒိ႒ိမဖက္ဘဲ မသိတဲ့အတြက္ အျပစ္က်ဳးလြန္သူမွာ ဥပေဒျပဳသူအေပၚမွာျဖစ္ေစ၊ ဘုရားရွင္အေပၚမွာျဖစ္ေစ မေလးစားတဲ့စိတ္မပါတဲ့ အတြက္ ေလာကအလိုက္ ညွာညွာတာတာ အျပစ္ေပးၾကရပါတယ္။ သံသရာေဘးမွာလဲ သိရက္နဲ႔က်ဴးလြန္သူေလာက္ အျပစ္မႀကီးေလးပါ။ (သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ၊၃၈)
အခ်ဴပ္ေျပာရရင္ ဒိ႒ိအေျခခံၿပီး မသိလို႔လုပ္တာရယ္၊ ဥပေဒနဲ႔ဘုရားေဟာပညတ္ေတြကုိ မေလးစားပဲ သိၿပီးျပဳလုပ္တာ ပိုအျပစ္ႀကီးပါတယ္ဆိုတာ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
No comments:
Post a Comment