အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား ဘာသာျခားတစ္ဦးက တပည့္ေတာ္ကိုေမးလာပါတယ္။ သူဟာ ၀ိပႆနာကုိ စိတ္ပါလက္ပါ အားထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရားအား ထုတ္လို႔ရပါသလားဘုရား။ ရတနာသံုးပါးကို မၾကည္ညိဳေသးတဲ့အတြက္ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အေႏွာက္အယွက္မ်ား ျဖစ္နုိင္ပါသလားဘုရား။ ဒီလိုေမးရတာကလဲ သရဏဂုဏ္မတည္ပဲ တရားမရႏုိင္ဘူးဆိုလို႔ သိထားလို႔ပါဘုရား။ ေမတၱာေရွ႕ထား ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
ျပည့္စံုေအာင္
ရုရွား
အေျဖ။ ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမွ က်င့္သံုးရမယ္၊ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားနဲ႔ ဘာသာမဲ့မ်ား မက်င့္သံုးရဘူးဆိုတဲ့ ကန္႔သန္႔္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး က်င့္သံုးႏုိင္ပါတယ္။ အားလံုးနဲ႔သင့္ဆိုင္တဲ့(universal)တရားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာတရားကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအျပင္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအားလံုး လြပ္လပ္စြာက်င့္သံုးႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္၊ က်င့္သံုးလို႔ ရပါတယ္။ ရတနာသံုးပါးကိုးကြယ္မႈမရွိေသးေသာ္လဲ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ဘာအေႏွာက္အယွက္မွ မရွိႏုိင္ပါ။ လြပ္လပ္စြာ စိတ္ခ်လက္ခ် အားထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဘာသာျခားမ်ားက အခုလိုပဲ တရားအားထုတ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုၿပီး အားထုတ္တယ္၊ ေနာက္ပိုင္း တရားရိပ္သာကျပန္ထြက္လာၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ သူဟာ စတုတၳစ်ာန္ရတယ္ဆိုၿပီး လူေတြကို အခေၾကးေငြယူကာ တရားျပေနတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ သတိထားစရာတစ္ခုပါ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား ဓမၼစၾကာတရားဦးကို ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးဟာ တရားကို စတင္နာယူတဲ့အခ်ိန္မွာ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္မႈမရွိေသးဘူး(သရဏဂံုမတည္ေသးဘူး)လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဓမၼစၾကာတရားနာယူၿပီး၊ တရားထူးသိျမင္တဲ့အခါမွသာ ဘုရားရွင္နဲ႔တကြ တရားေတာ္ကိုပါ ယံုၾကည္မႈရွိသြားတာပါ။
ယေန႔ေခတ္မွာလဲ အျခားဘာသာ၀င္အခ်ဳိ႕ဟာ သရဂံုတည္တာပဲျဖစ္ေစ၊မတည္တာပဲျဖစ္ေစ၊ ၀ိပႆနာတရားကို လြပ္လပ္စြာ နည္းခံက်င့္သံုး ေနၾကတယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ဥပမာ-လူတစ္ေယာက္ဟာ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတာကို လူေတြက မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူခ်က္တဲ့ဟင္းကို စားသံုးလုိက္ၾကရတဲ့အခါ အရသာအထူးေကာင္းမြန္ေနတာကို ခံစားၾကရပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ “ဒီဟင္းဟာ အရသာေကာင္းလွတယ္။ ဒီဟင္းကိုခ်က္တဲ့သူဟာလဲ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ပဲျဖစ္တယ္”ဆိုတာကို စားသံုးသူမ်ားက တထစ္ခ်လက္ခံေပးႏုိင္လာၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ဘုရားရွင္က ဓမၼံ အပႆေႏၱာ မံ နပႆတိ၊ ဓမၼံ ပႆေႏၱာ မံ ပႆတိလို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က တရားမျမင္ရင္ ဘုရားမျမင္ဘူး၊ တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္မယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမမွာ တရားျမင္သိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္၊ တရားသိရင္ ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ကို ဘယ္သူမွတိုက္တြန္းစရာမလို အလိုအေလ်ာက္လက္ခံလာမွာပါ။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ဟာ လူမ်ဳိးမေရြးဘာသမေရြးက်င့္လို႔ရတဲ့ (universal) တရားေတာ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
ျပည့္စံုေအာင္
ရုရွား
အေျဖ။ ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမွ က်င့္သံုးရမယ္၊ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားနဲ႔ ဘာသာမဲ့မ်ား မက်င့္သံုးရဘူးဆိုတဲ့ ကန္႔သန္႔္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး က်င့္သံုးႏုိင္ပါတယ္။ အားလံုးနဲ႔သင့္ဆိုင္တဲ့(universal)တရားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာတရားကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအျပင္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအားလံုး လြပ္လပ္စြာက်င့္သံုးႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္၊ က်င့္သံုးလို႔ ရပါတယ္။ ရတနာသံုးပါးကိုးကြယ္မႈမရွိေသးေသာ္လဲ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ဘာအေႏွာက္အယွက္မွ မရွိႏုိင္ပါ။ လြပ္လပ္စြာ စိတ္ခ်လက္ခ် အားထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဘာသာျခားမ်ားက အခုလိုပဲ တရားအားထုတ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုၿပီး အားထုတ္တယ္၊ ေနာက္ပိုင္း တရားရိပ္သာကျပန္ထြက္လာၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ သူဟာ စတုတၳစ်ာန္ရတယ္ဆိုၿပီး လူေတြကို အခေၾကးေငြယူကာ တရားျပေနတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ သတိထားစရာတစ္ခုပါ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား ဓမၼစၾကာတရားဦးကို ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးဟာ တရားကို စတင္နာယူတဲ့အခ်ိန္မွာ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္မႈမရွိေသးဘူး(သရဏဂံုမတည္ေသးဘူး)လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဓမၼစၾကာတရားနာယူၿပီး၊ တရားထူးသိျမင္တဲ့အခါမွသာ ဘုရားရွင္နဲ႔တကြ တရားေတာ္ကိုပါ ယံုၾကည္မႈရွိသြားတာပါ။
ယေန႔ေခတ္မွာလဲ အျခားဘာသာ၀င္အခ်ဳိ႕ဟာ သရဂံုတည္တာပဲျဖစ္ေစ၊မတည္တာပဲျဖစ္ေစ၊ ၀ိပႆနာတရားကို လြပ္လပ္စြာ နည္းခံက်င့္သံုး ေနၾကတယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ဥပမာ-လူတစ္ေယာက္ဟာ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတာကို လူေတြက မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူခ်က္တဲ့ဟင္းကို စားသံုးလုိက္ၾကရတဲ့အခါ အရသာအထူးေကာင္းမြန္ေနတာကို ခံစားၾကရပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ “ဒီဟင္းဟာ အရသာေကာင္းလွတယ္။ ဒီဟင္းကိုခ်က္တဲ့သူဟာလဲ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ပဲျဖစ္တယ္”ဆိုတာကို စားသံုးသူမ်ားက တထစ္ခ်လက္ခံေပးႏုိင္လာၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ဘုရားရွင္က ဓမၼံ အပႆေႏၱာ မံ နပႆတိ၊ ဓမၼံ ပႆေႏၱာ မံ ပႆတိလို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က တရားမျမင္ရင္ ဘုရားမျမင္ဘူး၊ တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္မယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမမွာ တရားျမင္သိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္၊ တရားသိရင္ ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ကို ဘယ္သူမွတိုက္တြန္းစရာမလို အလိုအေလ်ာက္လက္ခံလာမွာပါ။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ဟာ လူမ်ဳိးမေရြးဘာသမေရြးက်င့္လို႔ရတဲ့ (universal) တရားေတာ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
No comments:
Post a Comment