အေမး ။ ။ အရွင္ဘုရား မုသားနဲ႔ပရိယာယ္ ဘယ္လိုကြာျခားပါသလဲဘုရား
ခင္ဖုန္းျမင့္
ၿမိတ္-ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္
အေျဖ။ ။ မုသားဆိုတာ လိမ္လည္ျခင္း၊ ညာျဖန္းျခင္း၊ လွည့္စားျခင္းစတဲ့ မဟုတ္မမွန္တာ အားလံုးကို “မုသား”လို႔ေခၚပါတယ္။ မုသားဆိုမွေတာ့ ၀ါဒလဲရွိေသးတဲ့အတြက္ ေျပာပါအံုးမယ္။“၀ါဒ”ဆိုတာက လက္ျပေျချပေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ စာေရးသားမႈစတာေတြပါ။ နားလည္ေအာင္ေျပာရင္ မဟုတ္မွန္းသိရက္နဲ႔ ဒါေတြကို လက္ျပေျချပ ေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ စာေရးျခင္း(ကာယပေယာဂ၊၀စီပေယာဂ)ေတြကို “မုသာ၀ါဒ”လို႔ေခၚပါတယ္။ မုသာ၀ါဒဟာ သူတစ္ပါးထိခိုက္ပ်က္စီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မထိခိုက္လဲ မဟုတ္မမွန္ေျပာရင္ မုသာ၀ါဒ ကံထိုက္ပါတယ္။ ေအာက္ပါအဂၤါေလးခ်က္ျပည့္စံုရင္ ကံထိုက္ပါတယ္။
(၁)မဟုတ္မမွန္ေျပာေသာအေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း။
(၂)မဟုတ္မမွန္ေျပာလိုစိတ္ရွိျခင္း။
(၃)ေျပာလည္းေျပာျခင္း။
(၄)လိမ္တဲ့အတိုင္း သူတစ္ပါးက ယံုၾကည္သြားျခင္း။ ဒါဆိုရင္ မုသာ၀ါဒကံပ်က္ပါတယ္။
ပရိယာယ္
“ပရိယာယ္”ဆိုတာကို ပရိယာယဆိုတဲ့ ပါဠိကဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိပ်က္ပါ။ ဒါကိုပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓါန္က (အလွည့္။ အႀကိမ္။ အစဥ္။ အေၾကာင္း။ ပရိယာယ္။ေဒသနာ)လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာယူရမွာက ပရိယာယ္ ကိုယူရပါမယ္။ စကားကိုလွည့္ေျပာင္း ေျပာဆိုတာပါ။ ပရိယာယ္ကို နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ မိမိအက်ဳိးသူတစ္ပါး အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစခ်င္တဲ့အတြက္ စကားပရိယာယ္သံုးၿပီး ေျပာဆိုတာပါ။
ဥပမာ- သားသမီးမ်ားအား အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ လမ္းကို မသြားေစခ်င္တဲ့ မိဘမ်ားက ဒီလမ္းမသြားနဲ႔ ဒီလမ္းမွာ တေစၦသရဲရွိတယ္၊ က်ားရွိတယ္ဆိုၿပီး ပရိယာယ္သံုးၿပီးေျပာဆိုၾကတာပါ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္က သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြအေပၚ အညိဳးအာဃာတႀကီးလြန္းလွတဲ့ ၀ိဋဋဴဘမင္းသားဟာ သူမင္းျဖစ္တဲ့အခါ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို ေတြ႕ရာသခ်ဳိင္း ဓါးမဆိုင္းဆိုၿပီး ျမင္သမွ်လူေတြ အကုန္သတ္ေနပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးမ်ားဟာ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ သီလလံုၿခံဳၾကတဲ့သူမ်ားက မ်ားပါတယ္။ သူသတ္သမားမ်ားကလဲ မင္းဟာ သာကီ၀င္မ်ဳိးလား လို႔ေမးတဲ့အခါ သာကီ၀င္ေတြက ပါးစပ္မွာ ျမက္ပင္ကိုက္ထားၿပီး “သာကီျမက္ေတြပါ”လို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ ေသေဘးမွ အခ်ဳိ႕လြတ္ကုန္ၾကတယ္လို႔ စာကဆိုပါတယ္။
ဒါဟာမိမိအက်ဳိးအတြက္ စကားပရိယာယ္ဆင္ေျပာလုိက္တဲ့စကားေတြပါ။ မဟာသုတေသာမဇာတ္မွာ တစ္ရာ့တစ္ပါးမင္းေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီး ေသမဲ့အျဖစ္ကလြတ္ေအာင္ အမ်ားအေကာင္းက်ုဳိးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေညာင္ေစာင့္နတ္က ေပါရိသာဒကို သုတေသာမမင္းပါမွ ငါပူေဇာ္ခံမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာက တမၺဒါဌိကလူဆိုးႀကီးဟာ တရားေတာ္ကို ေျဖာင့္စြာ မနာနိုင္တာကို ျမင္တဲ့အတြက္ မင္းလူသတ္တာဟာ သတ္ခ်င္လို႔သတ္တာလား ခုိင္းလုိ႔သတ္တာလား ေမးလိုက္တယ္။ လူဆိုးႀကီးက သူသတ္ခ်င္လို႔မဟုတ္၊ မင္းကခို္င္းလို႔သာ သတ္ရတာပါဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ဒါဆိုရင္ မင္းမွာ မျပစ္မရွိဘူးလို႔ ပရိယာယ္စကားေျပာလိုက္မွ စိတ္သက္သာရသြားကာ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖင့္ တရားနိုင္ပါ ေတာ့တယ္။ တစ္ခါဘုရားရွင္က နႏၵမင္းသားရဲ႕တရားရေရးကို ရည္ရြယ္ၿပီး နႏၵမင္းသားအား ဒီမႏၱန္ကိုရြတ္ရင္ နတ္သမီးရလိမ့္မယ္လို႔ ပရိယာယ္နဲ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သတိျပဳရမဲ့အခ်က္က မုသာ၀ါဒက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ပရိယာယ္က အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ္စိတ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
ခင္ဖုန္းျမင့္
ၿမိတ္-ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္
အေျဖ။ ။ မုသားဆိုတာ လိမ္လည္ျခင္း၊ ညာျဖန္းျခင္း၊ လွည့္စားျခင္းစတဲ့ မဟုတ္မမွန္တာ အားလံုးကို “မုသား”လို႔ေခၚပါတယ္။ မုသားဆိုမွေတာ့ ၀ါဒလဲရွိေသးတဲ့အတြက္ ေျပာပါအံုးမယ္။“၀ါဒ”ဆိုတာက လက္ျပေျချပေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ စာေရးသားမႈစတာေတြပါ။ နားလည္ေအာင္ေျပာရင္ မဟုတ္မွန္းသိရက္နဲ႔ ဒါေတြကို လက္ျပေျချပ ေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ စာေရးျခင္း(ကာယပေယာဂ၊၀စီပေယာဂ)ေတြကို “မုသာ၀ါဒ”လို႔ေခၚပါတယ္။ မုသာ၀ါဒဟာ သူတစ္ပါးထိခိုက္ပ်က္စီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မထိခိုက္လဲ မဟုတ္မမွန္ေျပာရင္ မုသာ၀ါဒ ကံထိုက္ပါတယ္။ ေအာက္ပါအဂၤါေလးခ်က္ျပည့္စံုရင္ ကံထိုက္ပါတယ္။
(၁)မဟုတ္မမွန္ေျပာေသာအေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း။
(၂)မဟုတ္မမွန္ေျပာလိုစိတ္ရွိျခင္း။
(၃)ေျပာလည္းေျပာျခင္း။
(၄)လိမ္တဲ့အတိုင္း သူတစ္ပါးက ယံုၾကည္သြားျခင္း။ ဒါဆိုရင္ မုသာ၀ါဒကံပ်က္ပါတယ္။
ပရိယာယ္
“ပရိယာယ္”ဆိုတာကို ပရိယာယဆိုတဲ့ ပါဠိကဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိပ်က္ပါ။ ဒါကိုပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓါန္က (အလွည့္။ အႀကိမ္။ အစဥ္။ အေၾကာင္း။ ပရိယာယ္။ေဒသနာ)လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာယူရမွာက ပရိယာယ္ ကိုယူရပါမယ္။ စကားကိုလွည့္ေျပာင္း ေျပာဆိုတာပါ။ ပရိယာယ္ကို နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ မိမိအက်ဳိးသူတစ္ပါး အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစခ်င္တဲ့အတြက္ စကားပရိယာယ္သံုးၿပီး ေျပာဆိုတာပါ။
ဥပမာ- သားသမီးမ်ားအား အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ လမ္းကို မသြားေစခ်င္တဲ့ မိဘမ်ားက ဒီလမ္းမသြားနဲ႔ ဒီလမ္းမွာ တေစၦသရဲရွိတယ္၊ က်ားရွိတယ္ဆိုၿပီး ပရိယာယ္သံုးၿပီးေျပာဆိုၾကတာပါ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္က သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြအေပၚ အညိဳးအာဃာတႀကီးလြန္းလွတဲ့ ၀ိဋဋဴဘမင္းသားဟာ သူမင္းျဖစ္တဲ့အခါ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို ေတြ႕ရာသခ်ဳိင္း ဓါးမဆိုင္းဆိုၿပီး ျမင္သမွ်လူေတြ အကုန္သတ္ေနပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးမ်ားဟာ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ သီလလံုၿခံဳၾကတဲ့သူမ်ားက မ်ားပါတယ္။ သူသတ္သမားမ်ားကလဲ မင္းဟာ သာကီ၀င္မ်ဳိးလား လို႔ေမးတဲ့အခါ သာကီ၀င္ေတြက ပါးစပ္မွာ ျမက္ပင္ကိုက္ထားၿပီး “သာကီျမက္ေတြပါ”လို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ ေသေဘးမွ အခ်ဳိ႕လြတ္ကုန္ၾကတယ္လို႔ စာကဆိုပါတယ္။
ဒါဟာမိမိအက်ဳိးအတြက္ စကားပရိယာယ္ဆင္ေျပာလုိက္တဲ့စကားေတြပါ။ မဟာသုတေသာမဇာတ္မွာ တစ္ရာ့တစ္ပါးမင္းေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီး ေသမဲ့အျဖစ္ကလြတ္ေအာင္ အမ်ားအေကာင္းက်ုဳိးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေညာင္ေစာင့္နတ္က ေပါရိသာဒကို သုတေသာမမင္းပါမွ ငါပူေဇာ္ခံမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာက တမၺဒါဌိကလူဆိုးႀကီးဟာ တရားေတာ္ကို ေျဖာင့္စြာ မနာနိုင္တာကို ျမင္တဲ့အတြက္ မင္းလူသတ္တာဟာ သတ္ခ်င္လို႔သတ္တာလား ခုိင္းလုိ႔သတ္တာလား ေမးလိုက္တယ္။ လူဆိုးႀကီးက သူသတ္ခ်င္လို႔မဟုတ္၊ မင္းကခို္င္းလို႔သာ သတ္ရတာပါဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ဒါဆိုရင္ မင္းမွာ မျပစ္မရွိဘူးလို႔ ပရိယာယ္စကားေျပာလိုက္မွ စိတ္သက္သာရသြားကာ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖင့္ တရားနိုင္ပါ ေတာ့တယ္။ တစ္ခါဘုရားရွင္က နႏၵမင္းသားရဲ႕တရားရေရးကို ရည္ရြယ္ၿပီး နႏၵမင္းသားအား ဒီမႏၱန္ကိုရြတ္ရင္ နတ္သမီးရလိမ့္မယ္လို႔ ပရိယာယ္နဲ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သတိျပဳရမဲ့အခ်က္က မုသာ၀ါဒက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ပရိယာယ္က အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ္စိတ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
No comments:
Post a Comment