ဒီေမးခြန္းေလးကေတာ့ ေမးထားတာၾကာပါၿပီ။ ဦးဇင္း အားလပ္ခ်ိန္မရေသးသျဖင့္ ခုမွပဲ အခ်ိန္ရသမွ်ကုိ လ်င္ျမန္စြာအသံုးခ်ၿပီး ေျဖေပးလုိက္ပါတယ္။ ေမးခြန္းႏွင့္အေျဖကေတာ့
(၁) ရွစ္ပါးသီလထဲမွာပါတဲ့ ဥစၥာသယန မဟာသယနာ ေ၀ရာမဏိသိကၡာပဒံသမာဓိယာမိဆုိတာ ေျမျပင္ရဲ႕ နွစ္ေတာင္ထက္ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာမွာ မေနရလုိ႔ သိထားပါတယ္ဘုရား။ ဒါဆုိရင္ ရွစ္ပါးသီလ ယူထားတဲ့သူက နွစ္ထပ္အိမ္လုိေနရာမွာ အေပၚထပ္မွာေနရင္ေရာ သီလက်ိဳးလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေသခ်ာနားမလည္လုိ႔ အရွင္ဘုရား။ နာလည္ထားသေလာက္ တပည့္ေတာ္ကိုေျဖၾကားေပးပါ ဘုရား။
(၂) ေနာက္ၿပီးျမန္မာလူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္ဘုရား။ ဆြမ္းေလာင္းတဲ့အခါ ဆြမး္ခံၾကြတဲ့ကိုယ္ေတာ္ကေတာင္ ဖိနပ္မပါဘဲၾကြတာကို သူတုိ႔က ေျခေထာက္ေပမွာစိုးလို႔ မခၽြတ္ဘူးလည္း မျဖစ္ေအာင္ နည္းနည္းေလး ခၽြတ္သလုိပံုစံေလးလုပ္ၿပီး ဖိနပ္ေပၚပဲတက္ရပ္ကာ ေလာင္းၾကတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ ျဖစ္နုိင္ရင္ အရွင္ဘုရားဘေလာ့မွာ တင္ၿပီး ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္။
(၃) ေနာက္တစ္ခုက ဥပုသ္ေစာင့္ထားတဲ့သူ တကယ္မေနႏုိင္လုိ႔ စားခ်င္တဲ့အခါ စားသံုးလို႔ရတဲ့ တပည့္ေတာ္သိထားတာက ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ ဖန္၊ ခါး အျပင္ စပ္၊ ငံဆုိတာေရာ ပါပါသလားဘုရား။ စားလုိ႔ရတဲ့ဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိဟာမိ်ဳးေတြက စာလုိ႔ရတယ္ဆုိတာကုိ အဆင္ေျပရင္ အက်ယ္ေရးၿပီး ဘေလာ့မွာ တင္ေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ မသိတဲ့သူေတြလည္း သိရတာေပါ့ဘုရား။
(၄) ေနာက္တစ္ခုက တပည့္ေတာ္တုိ႔ ပရိတ္၊ ပ႒ာန္း၊ ဓမၼစႀကၤာရြတ္ဆုိတဲ့အခါ နတ္ပင့္ပါတယ္ ဘုရား။ အဲ့ဒီမွာ သမႏၱာစကၠ၀ါေဠသု...........သုဏႏၱဳသဂၢေမာကၡဒံ။ အဲ့အထိပဲရြတ္ဆုိရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။ အဲ့ေနာက္ပိုင္း ကုိယ့္ကုိယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ေတြကိုေျပာတာဆုိေတာ့ မရြတ္ဆုိရဘူးဆုိတာ ဟုတ္ပါသလား ဘုရား။ ေျဖၾကားေပးပါ။ အရွင္ဘုရား အားလပ္ခ်ိန္ရမွ ေျဖၾကားေပးပါ။ တပည့္ေတာ္ေမးတာ မ်ားသလိုျဖစ္ေန တယ္ ေမးခ်င္တာၾကာပါၿပီ မေမးျဖစ္လုိ႔ပါ အရွင္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကုိ ရုိေသေလးစားလွ်က္။
နံပါတ္(၁)ေမးခြန္း ဥစၥာသယနမဟာသယနာကံႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ အိပ္ရာ ေနရာ၊ အလြန္ေကာင္းမြန္ ခမ္းနားေသာ အိပ္ရာေနရာတုိ႔၌ အိပ္ျခင္း၊ ထုိင္းျခင္းတုိ႔သည္ ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာေသာ အေတြ႕အထိ တဏွာေလာဘ ကာမစိတ္မ်ားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ တုိက္တာ အေဆာက္အဦး အထပ္ေတြက ကိစၥမရွိပါ။ အဓိကက မိမိသႏၱာန္မွာ ကိေလသာအေသးစားေလးကအစ မျဖစ္ေအာင္ ႏွစ္ေတာင္ထြာအထက္ျမင့္ေသာ ေနရာမ်ားကုိ မအိပ္မထုိင္ခုိင္းတာပါ။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အိပ္တာ ထုိင္တာႏွင့္ ကုတင္းကုလားထုိင္ေပၚမွာ အိပ္တာထုိင္တာသည္ ဘယ္အရာေပၚမွာ ေနျခင္းက မာန္မာနစိတ္၊ သာယာမႈစိတ္ျဖစ္ႏုိင္မလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ေျမႀကီးေပၚမွာ အိပ္လာတဲ့လူဟာ ေမြ႕ယာေပၚမွာအိပ္ရလွ်င္ သာယာမႈ၊ မာန္မာနျဖစ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ထားတဲ့ သူေတာ္စင္သည္ ထုိေန႔၌ မည္သုိ႔ေသာ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမွ် မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္ထားတဲ့သူသည္ မိမိထက္အသက္ႀကီးေသာသူရွိမွသာလွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနရာတုိ႔၌ မထုိင္ရ မအိပ္ရျခင္း မဟုတ္ပါ။ ႏွစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ ထုိင္ခံုအိပ္ရာတုိ႔၌ ထုိင္ျခင္း အိပ္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ လွ်င္ ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာမိေသာေလာဘစိတ္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာေနရာကုိ ငါမွေနႏုိင္သည္ဟူေသာ မာနစိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ မိမိက ထုိေနရာမ်ိဳးမွာ အိပ္ေနက် ထုိင္ေနက်မုိ႔ ဘာမာနစိတ္၊ ဘာကိေလသာစိတ္မွ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ မိမိထက္ အသက္သိကၡာ သီလသမာဓိရွိသူမ်ား မရွိလွ်င္ မိမိစိတ္ကုိ ယံုၾကည္ပါက ထုိင္ျခင္း အိပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
မိမိဥပုသ္ေစာင့္ေသာေန႔မွာ သီလစင္ၾကယ္ေန၍ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားေအာင္ျပဳလုပ္ေနမွသာလွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳးနပ္ေသာ ဥပုသ္သည္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ သီလယူထားၿပီး သီလမယူေသာသူ၊ သီလမရွိေသာသူတုိ႔နဲ႔ တန္တူေနထုိင္ပါက ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳး မနပ္၍ ဥပုသ္သည္လည္း မပီသဘဲ ျဖစ္ေနပါမယ္။
နံပါတ္(၂) ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သတ္၍ မိမိက အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ရုိေသဂါရ၀ေလးနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပးလွ်င္ အက်ိဳးေပးပုိမ်ားပါတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာကုိ သူတစ္ပါးအား ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေပးလွ်င္ ယူတဲ့သူကလည္း ရုိေသဂါရ၀ျဖင့္ ေပးျခင္းေၾကာင့္ ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ျပန္လည္လက္ခံမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ေပးသူကလည္း လြင့္ပစ္ေပးရင္ ယူသူကလည္း ျဖစ္သလုိဖမ္းယူလုိက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ မိမိေကာင္းမႈလုပ္တဲ့အခါမွာ ရုိေသဂါရ၀ေလးစားစြာျဖင့္ လုပ္မွသာလွ်င္ ေကာင္းမႈလုပ္ျခင္း အက်ိဳးအျပင္ ရုိေသျခင္း ေလးစားျခင္းတုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးေတြကုိလည္း ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိက ေပးလွဴလုိက္ ၍ ေပးလွဴရျခင္းအက်ိဳးကုိ ရရွိသည္မွာ ေသခ်ာေပမဲ့ ရုိေသေလးစားမႈရဲ႕အက်ိဳးကုိ မိမိက မရုိမေသလုပ္ခဲ့လွ်င္ ရရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ဥပမာအတုိင္း မိမိက သူတစ္ပါးကုိ ပစၥည္းေပးတဲ့အခါမွာ သူတစ္ပါးလက္သုိ႔ ပစၥည္းေရာက္သြားေသာ္လည္း သူက မိမိရုိရုိေသေသေပးရင္ ရုိရုိေသေသ ျပန္လက္ခံသလုိ မိမိရုိေသမႈ မရွိဘဲေပးလွ်င္ ရုိေသမႈမရွိဘဲ ယူသလုိပါပဲ မိမိလွဴတဲ့အလွဴဒါနရဲ႕ အက်ိဳးဟာလည္း ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ျပည့္ျပည့္၀၀ ရရွိမည္မဟုတ္ပါ။ မိမိဆြမ္းေလာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ေလး၌ သံဃာရဲ႕သီလသမာဓိပညာ၊ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့တဲ့ ရဟႏၱာတုိ႔တံခြန္ျဖစ္တဲ့ သကၤန္းတုိ႔ကုိ ရုိေသေလးစားရပါမယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာ မိမိက ေကာင္းမႈလုပ္ေနခ်ိန္မဟုတ္၍ ရုိေသေလးစားျခင္း မျပဳႏုိင္လွ်င္ေတာင္မွ မိမိေကာင္းမႈ လုပ္ေနခ်ိန္ေလးေတာ့ ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
ဖိနပ္ခၽြတ္တယ္ဆုိတာ မိမိရဲ႕အညစ္အေၾကးမ်ားနင္းရာဖိနပ္ျဖင့္ ရဟႏၱာတုိ႔ရဲ႕တံခြန္ျဖစ္တဲ့ သကၤန္းကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ သကၤန္းရဲ႕အရိပ္၊ သံဃာရဲ႕အရိပ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း နင္းမိလွ်င္ အျပစ္ႀကီးေသာေၾကာင့္ မိမိ၏ယုတ္နိမ့္ေသာဖိနပ္ကုိ ခၽြတ္ထားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖိနပ္ခၽြတ္လွ်င္လည္း သံဃာႏွင့္ႏွစ္ေတာင္ထြာအကြာကေန ခၽြတ္ထားရပါမယ္။ သံဃာရဲ႕အရိပ္၊ သကၤန္းရဲ႕အရိပ္တုိ႔ သည္ ႏွစ္ေတာင္ထြာအတြင္း၌ ရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တက္မနင္းမိေအာင္လုိ႔ပါ။
နံပါတ္(၃) ေန႔လြဲညစာမစားခုိင္းျခင္းသည္ ညစာစားရန္ ခ်က္ျပဳတ္မႈစသည္တုိ႔ကုိ မလုပ္ရေသာေၾကာင့္ တရားႏွလံုးသြင္းခ်ိန္ ပုိမုိရရွိေအာင္လုိ႔ပါ။ ထုိ႔ျပင္ လူမ်ားသည္ နံနက္စာႏွင့္ညစာတြင္ ညစာကုိ အထူးခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား၌ ညစာသည္ မနက္စာထက္ပုိမုိ၍ ေရာင္းရေလ့ရွိပါတယ္။ လူသားေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မနက္စာႏွင့္ညစာတြင္ ညစာကုိပုိမုိေကာင္းမြန္ေအာင္ အိမ္၌ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကသလုိ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေကာင္းမြန္ေသာအစားမ်ားကုိစားၿပီး ကာမအာရံုကုိ ေကာင္း မြန္စြာေပ်ာ္ပါးလုိေသာေၾကာင့္ ညစာကုိ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ သြားေရာက္စားေသာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ညစာစားျခင္းသည္ ကာမအာရံုကုိ အဓိကအားေပးပါတယ္။ ညစာေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ဗုိက္ထဲမွာ အစာျပည့္ေနပါက စိတ္သည္ ကာမအာရံုဘက္သုိ႔ ပုိၿပီးစိတ္ေရာက္ပါတယ္။
ညစာမစားလွ်င္ အလုပ္မ႐ႈပ္၍ တရားအားထုတ္ရန္ အခ်ိန္ပုိရျခင္း၊ ေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္ဘက္သုိ႔ စိတ္မညြတ္ႏုိင္ျခင္းစေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားရရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာ သူမ်ားအား ညစာေရွာင္ၾကဥ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ညစာမစားခုိင္းျခင္းသည္ အစာငတ္ခံခုိင္းတာပဲဟု ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ အငတ္ခံခုိင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ တကယ္လုိ႔ မိမိ၀မ္းမီးသည္ မေနႏုိင္ေအာင္ ဆာေလာင္ေနပါက အစာေျပအေနျဖင့္ ေဖ်ာ္ရည္၊ စတုမဓု၊ ဂ်င္းသုတ္တုိ႔ႏွင့္ အစားအိမ္ကုိ ထိန္းထားႏုိင္ပါတယ္။
ညစာမစားျခင္းသည္ က်န္းမာေရးအတြက္လည္း ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာေန႔မွလြဲ၍ က်န္တစ္ပါတ္လံုးတြင္ မိမိတုိ႔သည္ မနက္ညစာမ်ားကုိစားၾကသျဖင့္ အစာအိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ အစာခ်က္စက္ေလး ဟာ ေန႔စဥ္အၿမဲခ်က္ေနရပါတယ္။ အစာအိမ္ထဲမွာလည္း အစာေဟာင္းအစာသစ္တုိ႔၏ အညစ္အေၾကး မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနပါတယ္။ ညစာတစ္ရက္ေလာက္ မစားျခင္းဘဲေနလုိက္မယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔သည္ အစာခ်က္စက္ကုိ အနားေပးရာေရာက္သလုိ မိမိ၀မ္းစာအညစ္အေၾကးမ်ားကုိလည္း သန္႔စင္ေပးရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္က်န္းမာေရး ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မိမိတုိ႔ဥပုသ္ေစာင့္လွ်င္ ကုသုိလ္လည္းရ က်န္းမာေရးလဲေကာင္းသျဖင့္ တစ္ပါတ္တစ္ခါေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ၿပီး ညစာစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
နံပါတ္(၄) ပရိတ္ပ႒ာန္းေတြမွာ သူ႔ေနရာသူအဓိကက်တာကုိပဲ ရြတ္ဆုိၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါကလည္း အခ်ိန္မေပးႏုိင္တဲ့လူေတြ အဓိကေလာက္ပါရင္ ၿပီးၿပီလုိ႔ ယူဆတဲ့လူေတြရဲ႕ အယူအဆပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာေသာ တရားေတာ္မ်ားသည္ မရြတ္ေကာင္းတာမရွိသလုိ ေနရာေဒသမေရြးလည္း ရြတ္ဆုိႏုိင္ပါ တယ္။ ဘုရားေဟာတရားကုိ ပုိရြတ္လုိ႔အျပစ္မရွိဘဲ ရြတ္ဆုိလွ်င္ ရြတ္ဆုိသေလာက္ အက်ိဳးမ်ားပါ တယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဘုရားေဟာက်မ္းစာမ်ားကုိ အကုန္ရြတ္ႏုိင္ေလ အက်ိဳးေက်းဇူးပုိမ်ားေလပါပဲ။ ဘုရားေဟာ တရားမ်ားကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရြတ္ဆုိခဲ့ရတဲ့ ရဟႏၱာေတြဟာ ေနရာေဒသမေရြး လွည့္လည္ သြားလာခဲ့ရၿပီး ရသမွ်အခ်ိန္တုိင္းမွာ မေပ်ာက္ပ်က္ မေမ့ေလွ်ာ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရြတ္ဆုိ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္မယ္ဆုိလွ်င္ ရြတ္ျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္မရွိဘဲ မရြတ္မွသာ ဘုရားေဟာစာေပ မ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ျခင္း၊ ကုသုိလ္မရျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားေဟာတရားမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ မည့္သည့္ေနရာမဆုိ ရြတ္ဆုိေကာင္းပါတယ္။ ရြတ္ဆုိေပးဖုိ႔သာ မေမးၾကဘဲ မ်ားမ်ားရြတ္ဆုိေပးႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကပါေလ။
ဒီေလာက္ဆုိ အေပၚက ေမးခြန္းမ်ားအားလံုး ရွင္းမည္ထင္ေသာေၾကာင့္ ဤမွ်န႔ဲပဲ နားပါရေစ။
(၁) ရွစ္ပါးသီလထဲမွာပါတဲ့ ဥစၥာသယန မဟာသယနာ ေ၀ရာမဏိသိကၡာပဒံသမာဓိယာမိဆုိတာ ေျမျပင္ရဲ႕ နွစ္ေတာင္ထက္ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာမွာ မေနရလုိ႔ သိထားပါတယ္ဘုရား။ ဒါဆုိရင္ ရွစ္ပါးသီလ ယူထားတဲ့သူက နွစ္ထပ္အိမ္လုိေနရာမွာ အေပၚထပ္မွာေနရင္ေရာ သီလက်ိဳးလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေသခ်ာနားမလည္လုိ႔ အရွင္ဘုရား။ နာလည္ထားသေလာက္ တပည့္ေတာ္ကိုေျဖၾကားေပးပါ ဘုရား။
(၂) ေနာက္ၿပီးျမန္မာလူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္ဘုရား။ ဆြမ္းေလာင္းတဲ့အခါ ဆြမး္ခံၾကြတဲ့ကိုယ္ေတာ္ကေတာင္ ဖိနပ္မပါဘဲၾကြတာကို သူတုိ႔က ေျခေထာက္ေပမွာစိုးလို႔ မခၽြတ္ဘူးလည္း မျဖစ္ေအာင္ နည္းနည္းေလး ခၽြတ္သလုိပံုစံေလးလုပ္ၿပီး ဖိနပ္ေပၚပဲတက္ရပ္ကာ ေလာင္းၾကတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ ျဖစ္နုိင္ရင္ အရွင္ဘုရားဘေလာ့မွာ တင္ၿပီး ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္။
(၃) ေနာက္တစ္ခုက ဥပုသ္ေစာင့္ထားတဲ့သူ တကယ္မေနႏုိင္လုိ႔ စားခ်င္တဲ့အခါ စားသံုးလို႔ရတဲ့ တပည့္ေတာ္သိထားတာက ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ ဖန္၊ ခါး အျပင္ စပ္၊ ငံဆုိတာေရာ ပါပါသလားဘုရား။ စားလုိ႔ရတဲ့ဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိဟာမိ်ဳးေတြက စာလုိ႔ရတယ္ဆုိတာကုိ အဆင္ေျပရင္ အက်ယ္ေရးၿပီး ဘေလာ့မွာ တင္ေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ မသိတဲ့သူေတြလည္း သိရတာေပါ့ဘုရား။
(၄) ေနာက္တစ္ခုက တပည့္ေတာ္တုိ႔ ပရိတ္၊ ပ႒ာန္း၊ ဓမၼစႀကၤာရြတ္ဆုိတဲ့အခါ နတ္ပင့္ပါတယ္ ဘုရား။ အဲ့ဒီမွာ သမႏၱာစကၠ၀ါေဠသု...........သုဏႏၱဳသဂၢေမာကၡဒံ။ အဲ့အထိပဲရြတ္ဆုိရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။ အဲ့ေနာက္ပိုင္း ကုိယ့္ကုိယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ေတြကိုေျပာတာဆုိေတာ့ မရြတ္ဆုိရဘူးဆုိတာ ဟုတ္ပါသလား ဘုရား။ ေျဖၾကားေပးပါ။ အရွင္ဘုရား အားလပ္ခ်ိန္ရမွ ေျဖၾကားေပးပါ။ တပည့္ေတာ္ေမးတာ မ်ားသလိုျဖစ္ေန တယ္ ေမးခ်င္တာၾကာပါၿပီ မေမးျဖစ္လုိ႔ပါ အရွင္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကုိ ရုိေသေလးစားလွ်က္။
နံပါတ္(၁)ေမးခြန္း ဥစၥာသယနမဟာသယနာကံႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ အိပ္ရာ ေနရာ၊ အလြန္ေကာင္းမြန္ ခမ္းနားေသာ အိပ္ရာေနရာတုိ႔၌ အိပ္ျခင္း၊ ထုိင္းျခင္းတုိ႔သည္ ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာေသာ အေတြ႕အထိ တဏွာေလာဘ ကာမစိတ္မ်ားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ တုိက္တာ အေဆာက္အဦး အထပ္ေတြက ကိစၥမရွိပါ။ အဓိကက မိမိသႏၱာန္မွာ ကိေလသာအေသးစားေလးကအစ မျဖစ္ေအာင္ ႏွစ္ေတာင္ထြာအထက္ျမင့္ေသာ ေနရာမ်ားကုိ မအိပ္မထုိင္ခုိင္းတာပါ။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အိပ္တာ ထုိင္တာႏွင့္ ကုတင္းကုလားထုိင္ေပၚမွာ အိပ္တာထုိင္တာသည္ ဘယ္အရာေပၚမွာ ေနျခင္းက မာန္မာနစိတ္၊ သာယာမႈစိတ္ျဖစ္ႏုိင္မလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ေျမႀကီးေပၚမွာ အိပ္လာတဲ့လူဟာ ေမြ႕ယာေပၚမွာအိပ္ရလွ်င္ သာယာမႈ၊ မာန္မာနျဖစ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ထားတဲ့ သူေတာ္စင္သည္ ထုိေန႔၌ မည္သုိ႔ေသာ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမွ် မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္ထားတဲ့သူသည္ မိမိထက္အသက္ႀကီးေသာသူရွိမွသာလွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနရာတုိ႔၌ မထုိင္ရ မအိပ္ရျခင္း မဟုတ္ပါ။ ႏွစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ ထုိင္ခံုအိပ္ရာတုိ႔၌ ထုိင္ျခင္း အိပ္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ လွ်င္ ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာမိေသာေလာဘစိတ္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာေနရာကုိ ငါမွေနႏုိင္သည္ဟူေသာ မာနစိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ မိမိက ထုိေနရာမ်ိဳးမွာ အိပ္ေနက် ထုိင္ေနက်မုိ႔ ဘာမာနစိတ္၊ ဘာကိေလသာစိတ္မွ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ မိမိထက္ အသက္သိကၡာ သီလသမာဓိရွိသူမ်ား မရွိလွ်င္ မိမိစိတ္ကုိ ယံုၾကည္ပါက ထုိင္ျခင္း အိပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
မိမိဥပုသ္ေစာင့္ေသာေန႔မွာ သီလစင္ၾကယ္ေန၍ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားေအာင္ျပဳလုပ္ေနမွသာလွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳးနပ္ေသာ ဥပုသ္သည္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ သီလယူထားၿပီး သီလမယူေသာသူ၊ သီလမရွိေသာသူတုိ႔နဲ႔ တန္တူေနထုိင္ပါက ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳး မနပ္၍ ဥပုသ္သည္လည္း မပီသဘဲ ျဖစ္ေနပါမယ္။
နံပါတ္(၂) ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သတ္၍ မိမိက အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ရုိေသဂါရ၀ေလးနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပးလွ်င္ အက်ိဳးေပးပုိမ်ားပါတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာကုိ သူတစ္ပါးအား ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေပးလွ်င္ ယူတဲ့သူကလည္း ရုိေသဂါရ၀ျဖင့္ ေပးျခင္းေၾကာင့္ ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ျပန္လည္လက္ခံမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ေပးသူကလည္း လြင့္ပစ္ေပးရင္ ယူသူကလည္း ျဖစ္သလုိဖမ္းယူလုိက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ မိမိေကာင္းမႈလုပ္တဲ့အခါမွာ ရုိေသဂါရ၀ေလးစားစြာျဖင့္ လုပ္မွသာလွ်င္ ေကာင္းမႈလုပ္ျခင္း အက်ိဳးအျပင္ ရုိေသျခင္း ေလးစားျခင္းတုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးေတြကုိလည္း ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိက ေပးလွဴလုိက္ ၍ ေပးလွဴရျခင္းအက်ိဳးကုိ ရရွိသည္မွာ ေသခ်ာေပမဲ့ ရုိေသေလးစားမႈရဲ႕အက်ိဳးကုိ မိမိက မရုိမေသလုပ္ခဲ့လွ်င္ ရရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ဥပမာအတုိင္း မိမိက သူတစ္ပါးကုိ ပစၥည္းေပးတဲ့အခါမွာ သူတစ္ပါးလက္သုိ႔ ပစၥည္းေရာက္သြားေသာ္လည္း သူက မိမိရုိရုိေသေသေပးရင္ ရုိရုိေသေသ ျပန္လက္ခံသလုိ မိမိရုိေသမႈ မရွိဘဲေပးလွ်င္ ရုိေသမႈမရွိဘဲ ယူသလုိပါပဲ မိမိလွဴတဲ့အလွဴဒါနရဲ႕ အက်ိဳးဟာလည္း ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ျပည့္ျပည့္၀၀ ရရွိမည္မဟုတ္ပါ။ မိမိဆြမ္းေလာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ေလး၌ သံဃာရဲ႕သီလသမာဓိပညာ၊ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့တဲ့ ရဟႏၱာတုိ႔တံခြန္ျဖစ္တဲ့ သကၤန္းတုိ႔ကုိ ရုိေသေလးစားရပါမယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာ မိမိက ေကာင္းမႈလုပ္ေနခ်ိန္မဟုတ္၍ ရုိေသေလးစားျခင္း မျပဳႏုိင္လွ်င္ေတာင္မွ မိမိေကာင္းမႈ လုပ္ေနခ်ိန္ေလးေတာ့ ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
ဖိနပ္ခၽြတ္တယ္ဆုိတာ မိမိရဲ႕အညစ္အေၾကးမ်ားနင္းရာဖိနပ္ျဖင့္ ရဟႏၱာတုိ႔ရဲ႕တံခြန္ျဖစ္တဲ့ သကၤန္းကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ သကၤန္းရဲ႕အရိပ္၊ သံဃာရဲ႕အရိပ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း နင္းမိလွ်င္ အျပစ္ႀကီးေသာေၾကာင့္ မိမိ၏ယုတ္နိမ့္ေသာဖိနပ္ကုိ ခၽြတ္ထားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖိနပ္ခၽြတ္လွ်င္လည္း သံဃာႏွင့္ႏွစ္ေတာင္ထြာအကြာကေန ခၽြတ္ထားရပါမယ္။ သံဃာရဲ႕အရိပ္၊ သကၤန္းရဲ႕အရိပ္တုိ႔ သည္ ႏွစ္ေတာင္ထြာအတြင္း၌ ရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တက္မနင္းမိေအာင္လုိ႔ပါ။
နံပါတ္(၃) ေန႔လြဲညစာမစားခုိင္းျခင္းသည္ ညစာစားရန္ ခ်က္ျပဳတ္မႈစသည္တုိ႔ကုိ မလုပ္ရေသာေၾကာင့္ တရားႏွလံုးသြင္းခ်ိန္ ပုိမုိရရွိေအာင္လုိ႔ပါ။ ထုိ႔ျပင္ လူမ်ားသည္ နံနက္စာႏွင့္ညစာတြင္ ညစာကုိ အထူးခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား၌ ညစာသည္ မနက္စာထက္ပုိမုိ၍ ေရာင္းရေလ့ရွိပါတယ္။ လူသားေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မနက္စာႏွင့္ညစာတြင္ ညစာကုိပုိမုိေကာင္းမြန္ေအာင္ အိမ္၌ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကသလုိ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေကာင္းမြန္ေသာအစားမ်ားကုိစားၿပီး ကာမအာရံုကုိ ေကာင္း မြန္စြာေပ်ာ္ပါးလုိေသာေၾကာင့္ ညစာကုိ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ သြားေရာက္စားေသာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ညစာစားျခင္းသည္ ကာမအာရံုကုိ အဓိကအားေပးပါတယ္။ ညစာေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ဗုိက္ထဲမွာ အစာျပည့္ေနပါက စိတ္သည္ ကာမအာရံုဘက္သုိ႔ ပုိၿပီးစိတ္ေရာက္ပါတယ္။
ညစာမစားလွ်င္ အလုပ္မ႐ႈပ္၍ တရားအားထုတ္ရန္ အခ်ိန္ပုိရျခင္း၊ ေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္ဘက္သုိ႔ စိတ္မညြတ္ႏုိင္ျခင္းစေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားရရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာ သူမ်ားအား ညစာေရွာင္ၾကဥ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ညစာမစားခုိင္းျခင္းသည္ အစာငတ္ခံခုိင္းတာပဲဟု ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ အငတ္ခံခုိင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ တကယ္လုိ႔ မိမိ၀မ္းမီးသည္ မေနႏုိင္ေအာင္ ဆာေလာင္ေနပါက အစာေျပအေနျဖင့္ ေဖ်ာ္ရည္၊ စတုမဓု၊ ဂ်င္းသုတ္တုိ႔ႏွင့္ အစားအိမ္ကုိ ထိန္းထားႏုိင္ပါတယ္။
ညစာမစားျခင္းသည္ က်န္းမာေရးအတြက္လည္း ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာေန႔မွလြဲ၍ က်န္တစ္ပါတ္လံုးတြင္ မိမိတုိ႔သည္ မနက္ညစာမ်ားကုိစားၾကသျဖင့္ အစာအိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ အစာခ်က္စက္ေလး ဟာ ေန႔စဥ္အၿမဲခ်က္ေနရပါတယ္။ အစာအိမ္ထဲမွာလည္း အစာေဟာင္းအစာသစ္တုိ႔၏ အညစ္အေၾကး မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနပါတယ္။ ညစာတစ္ရက္ေလာက္ မစားျခင္းဘဲေနလုိက္မယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔သည္ အစာခ်က္စက္ကုိ အနားေပးရာေရာက္သလုိ မိမိ၀မ္းစာအညစ္အေၾကးမ်ားကုိလည္း သန္႔စင္ေပးရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္က်န္းမာေရး ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မိမိတုိ႔ဥပုသ္ေစာင့္လွ်င္ ကုသုိလ္လည္းရ က်န္းမာေရးလဲေကာင္းသျဖင့္ တစ္ပါတ္တစ္ခါေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ၿပီး ညစာစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
နံပါတ္(၄) ပရိတ္ပ႒ာန္းေတြမွာ သူ႔ေနရာသူအဓိကက်တာကုိပဲ ရြတ္ဆုိၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါကလည္း အခ်ိန္မေပးႏုိင္တဲ့လူေတြ အဓိကေလာက္ပါရင္ ၿပီးၿပီလုိ႔ ယူဆတဲ့လူေတြရဲ႕ အယူအဆပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာေသာ တရားေတာ္မ်ားသည္ မရြတ္ေကာင္းတာမရွိသလုိ ေနရာေဒသမေရြးလည္း ရြတ္ဆုိႏုိင္ပါ တယ္။ ဘုရားေဟာတရားကုိ ပုိရြတ္လုိ႔အျပစ္မရွိဘဲ ရြတ္ဆုိလွ်င္ ရြတ္ဆုိသေလာက္ အက်ိဳးမ်ားပါ တယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဘုရားေဟာက်မ္းစာမ်ားကုိ အကုန္ရြတ္ႏုိင္ေလ အက်ိဳးေက်းဇူးပုိမ်ားေလပါပဲ။ ဘုရားေဟာ တရားမ်ားကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရြတ္ဆုိခဲ့ရတဲ့ ရဟႏၱာေတြဟာ ေနရာေဒသမေရြး လွည့္လည္ သြားလာခဲ့ရၿပီး ရသမွ်အခ်ိန္တုိင္းမွာ မေပ်ာက္ပ်က္ မေမ့ေလွ်ာ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရြတ္ဆုိ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္မယ္ဆုိလွ်င္ ရြတ္ျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္မရွိဘဲ မရြတ္မွသာ ဘုရားေဟာစာေပ မ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ျခင္း၊ ကုသုိလ္မရျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားေဟာတရားမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ မည့္သည့္ေနရာမဆုိ ရြတ္ဆုိေကာင္းပါတယ္။ ရြတ္ဆုိေပးဖုိ႔သာ မေမးၾကဘဲ မ်ားမ်ားရြတ္ဆုိေပးႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကပါေလ။
ဒီေလာက္ဆုိ အေပၚက ေမးခြန္းမ်ားအားလံုး ရွင္းမည္ထင္ေသာေၾကာင့္ ဤမွ်န႔ဲပဲ နားပါရေစ။
No comments:
Post a Comment