Wednesday, October 19, 2011

ေတြးမိေတြးရာ အပိုင္း(၃)

ဦးဇင္းမေန႔က ေကလနိယတကၠသုိလ္သြားၿပီး ေဒါက္တာအႀကိဳတန္းျဖစ္တဲ့ M.phil က်မ္းတင္ရန္အတြက္ The analyses of the universal characteristic of preserving five precepts. Buddhist social aspect: A Study of its Origin and Development in Relation to the Sutta and Vinaya Pitakas. A study of Buddhist attitude of social aspects and their philosophyဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္(၃)ခုကုိ ပါေမာကၡဆရာအား မိမိေရးခ်င္တဲ့ေခါင္းစဥ္ ရမရကုိ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ မေတြ႕ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ေနာက္တစ္ပါတ္မွ ျပန္လာပါဆုိေတာ့ လူလည္းဘာလုပ္လုိ႔ လုပ္ရမွန္းမသိတာနဲ႔ http://www.burmeseclassic.com/dailymovie.php?stext=&type=&status=go&pno=1ဆုိဒ္မွာ ငါအပ်င္းေျပၾကည့္ရေအာင္ ဇာတ္ကားလုိက္ရွာဦးမယ္ဆုိၿပီး လုိက္ရွာလုိက္တာ ကံ-Kamma ဆုိတဲ့ဇာတ္ကားေလးကုိေတြ႕ေတာ့ ဘာကံအေၾကာင္းေတြမ်ား ရုိက္ထားသလဲမသိဘူး။ ဖြင့္ၾကည့္ဦးမွဆုိၿပီး ဖြင့္ၾကည့္လုိက္တာ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ားထဲမွာ ဒီဇာတ္ကားေလာက္ ဗုဒၶဘာသာမ်ိဳးမ်ားအတြက္ တန္ဖုိးမ်ားတဲ့ဇာတ္ကားကုိ ဦးဇင္းကေတာ့ မၾကည့္မိဖူးခဲ့ေသးလုိ႔ အံ့ၾသမိပါတယ္။ အေတာ္ေလးကုိ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားလုိ႔လည္း ဦးဇင္းကေတာ့ မွတ္ခ်က္ခ်လုိက္တယ္။ ဒီလုိ ဇာတ္ကားမ်ိဳးကုိ မ်ားမ်ားရုိက္ႏုိင္ပါေစလုိ႔လည္း ဆုေတာင္းေပးေနပါတယ္။

ဒီဇာတ္ကားမွာ ေ၀ဠဳေက်ာ္-ခုိင္ႏွင္းေ၀တုိ႔က အဓိကသရုပ္ေဆာင္ထားၿပီး ဗုဒၶဘာသာမ်ားအတြက္ ရွင္ျပဳျခင္း၊ ရဟန္းခံေပးျခင္းကအစ တကယ့္သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အေမးအေျဖေလးမ်ားကုိ ဒကာ-ဒကာမမ်ားနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတုိ႔ ေမးျမန္းခန္းေတြ ပါရွိပါတယ္။ ဒါျပင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းအေၾကာင္းႏွင့္ အဲဒီသင္းတန္းရဲ႕ အေရးပါပံုေတြ၊ ရဟန္းခံျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး လူေတြ တကယ္သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အခ်က္လက္ေတြ၊ ကံတရားနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး မယံုမရွိနဲ႔ဆုိတာေတြကအစ ပါ၀င္တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီဇာတ္ကားဟာ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)ရဲ႕ စာအုပ္မ်ားကုိ မွတ္စုထုတ္၍ ရုိက္ကူးထားျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိဇာတ္ကားမ်ိဳးကုိ ဗုဒၶဘာသာတုိင္းသာမက လူသားအားလံုး ၾကည့္ရႈ႕သင့္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြးၾကည့္ႏုိင္ေအာင္လည္း အဂၤလိပ္စာတန္းထုိးျဖင့္ တင္ဆက္ထားပါတယ္။

ဒီလုိ ပညာေပးကားမ်ားစြာ ရုိက္ေပးႏုိင္ပါေစ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားလည္း ဒီလုိဇာတ္ကားမ်ားၾကည့္ၿပီး အသိပညာဗဟုသုတမ်ား တုိးပြားၾကကာ မိမိတုိ႔ပန္းတုိင္ကုိ လ်င္ျမန္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳေပးလုိက္ပါတယ္။


No comments:

Post a Comment