အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား……လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္မွာအတင္းေျပာတတ္တဲ့ အက်င့္ဟာ လူမႈေရးအရ ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခ်င္စ ရာ ျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေဆးပညာအရေတာ့ မိန္းကေလးေတြအတြက္ အက်ိဳးထူးေတြ ရေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မစ္ခ်ီဂန္တကၠသိုလ္က ပညာရွင္ေတြက အတင္းေျပာတာဟာ မိန္းကေလးေတြကို ပိုၿပီးက်န္းမာေစသလို ပိုၿပီးလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ေစတယ္လို႔ ေဖာ္ထုတ္ေတြ႕ရွိခဲ့လို႔ပါပဲ။ သုေတသီေတြရဲ႕ အေျပာအရေတာ့ အတင္းေျပာတဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္မွာ progesteroneလို႔ေခၚတဲ့ ဟိုမုန္းတစ္မ်ိဳး ပံုမွန္ထက္ အမ်ားႀကီးပိုၿပီး ထြက္လာတတ္ၿပီး အဲဒီဟိုမုန္းဟာ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈ ေ၀ဒနာကို သိသိသာသာ ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္တဲ့။ မစ္ခ်ီဂန္တကၠသိုလ္က ပညာရွင္ေတြဟာ ေက်ာင္းသူေပါင္း (၁၆၀)ေလာက္ကို အတြဲလိုက္သတ္မွတ္ေပးၿပီး ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ အတင္းအဖ်င္းေျပာရင္း ဗဟုသုတဖလွယ္ၾကတဲ့ မိန္းကေလးေတြက စကားနည္းၿပီး အတင္းေျပာရတာ ၀ါသနာမပါတဲ့ မိန္းကေလးေတြထက္ က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြေနတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ တပည့္ေတာ္မ်ား သိခ်င္တာက အတင္းေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာသာေရးရႈေထာင့္က ဘယ္လိုေျဖမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
သန္းသန္းေအး
ရန္ကုန္
အေျဖ။ ။ ဒီအတုိင္းဆိုရင္ေတာ့ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ အားအားရွိ သူတစ္ပါး အတင္းပဲ လိုက္ေျပာရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ သူတစ္ပါးအတင္းေျပာရရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတာဟာ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ (ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ) စိတ္ဟာ မေကာင္းမႈမွာပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေနရတယ္ဆိုရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတာဟာ သဘာ၀ပါ။
အတင္းေျပာတယ္ဆိုတာ သူမ်ားအေၾကာင္းေတြကို ေကာင္းတာေရာ၊ မေကာင္းတာေရာ အစံုပါတာဆိုေတာ့ ေကာင္းတာနဲ႔ မေကာင္းတာ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲရလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာေတြေျပာရင္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကိုလိုလားၿပီး ေျပာတာဆိုရင္ ေကာင္းတာေျပာတာပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ဘာသာေရးရႈေထာင့္ကေနၾကည့္ရင္ အျပစ္မရွိပါဘူး။ သူတစ္ပါးအက်ဳိးလိုလားၿပီး ေျပာၾကျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ေတာင္ရပါေသးတယ္။ ေျပာသာေျပာရတာပါ၊ အတင္းေျပာၾကတယ္ဆိုမွေတာ့ မေကာင္းတာပဲ မ်ားဖို႔ေသခ်ာေနပါတယ္။ ေကာင္းတာကေတာ့ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ပဲ ရွိမွာပါ။
သူတစ္ပါးအေၾကာင္း မေကာင္းေျပာတဲ့အခါမွာ မခံခ်င္စိတ္၊ မနာလိုစိတ္၊ သ၀န္တိုစိတ္၊ ပူပန္စိတ္ေတြနဲ႔ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ အကုသိုလ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ဘုရားရွင္က ဒုစရိုက္တရား (၁၀)ပါးရွိတယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူထားခဲ့ပါတယ္။ ဒုစရိုက္ဆိုတာ ဒုစရိတ= မေကာင္းသျဖင့္ က်င့္ျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျပဳတာ၊ ႏႈတ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ေျပာတာ၊ စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ႀကံတာရယ္လုိ႔ သံုးမ်ဳိးခြဲျခားထားပါတယ္။ သံုးမ်ဳိးအနက္ စကားေျပာတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မေကာင္းေျပာတာက ေလးမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါကုိ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါး လို႔ေခၚတတယ္။ ဒီေလးပါးကို ျမန္မာလိုပဲ ေျပာရေအာင္ပါ။
၁။ သိလ်က္နဲ႕ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္း။
၂။ ၾကမ္းတမ္းစကားေျပာဆိုျခင္း။
၃။ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း။
၄။ အခ်င္းခ်င္းမညီညြတ္ေအာင္ ရန္တုိက္ေျပာဆိုျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
လိမ္ေျပာတယ္ဆိုတာက သိလ်က္နဲ႔ သူတစ္ပါးအက်ဳိးယုတ္ေအာင္ နစ္နာသြားေအာင္ လိမ္လည္ေျပာဆုိတာကို ဆိုလိုတာပါ။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ငဲ့ၿပီး ပရိယာယ္နဲ႔ ေျပာဆိုတာက်ေတာ့ မုသာ၀ါဒလို႔ မေခၚပါဘူး။ ညင္သာစြာ ေျပာဆိုရမဲ့ေနရာမွာ ညင္သာစြာ မေျပာဘဲ သူတစ္ပါးနားမခ်မ္းသာေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား ေျပာဆိုတာကို ဆိုလိုတာပါ။ အႏွစ္မရွိတဲ့စကားေျပာတယ္ ဆိုတာက ေလာကေကာင္းက်ဳိး ေလာကုတ္ေကာင္းက်ဳိးၾကည့္ၿပီး ေျပာၾကတာကို မဆိုလိုပါဘူး။ ဘာအက်ဳိးအျမတ္မွ မရွိဘဲ အႏွစ္မရွိ ၿပိန္ဖ်င္းတဲ့စကား ေျပာတာကို ဆိုလိုတာပါ။
ဂံုးတိုက္တယ္ဆိုတာက ညီညြတ္ေနတာကို မျမင္ခ်င္လို႔ မညီညြတ္ေအာင္ ရန္တုိက္ေပးတဲ့ စကားေျပာတာကို ဆုိလိုတာပါ။ ဒီလိုပါပဲ အတင္းေျပာတဲ့အခါ အထက္ပါ ၀စီဒုစရိုက္ေလးမ်ဳိးထဲ ပါေနရင္ေတာ့ အကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးမဟုတ္ဘဲ ၀စီသုစရိုက္ေလးပါးထဲ ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။
ဘုရားရွင္က ေကာင္းတဲ့စကားေျပာျခင္းဟာ သုဘာသိတ မဂၤလာနဲ႔ျပည့္စံုတယ္လို႔ဆုိထားတဲ့အတြက္ စကားေျပာရင္ ေကာင္းတဲ့စကားပဲ ျဖစ္ဖို႔ သတိထားရပါ့မယ္။ အလ်ဥ္းသင့္တုန္း စကားေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္သားဖြယ္လကၤာတစ္ခုကို ေဖၚျပပါဦးမယ္။
“စကားေျခာက္ခြန္း၊ လူ၌ထြန္း၊ ေလးခြန္းကိုပယ္၊ ႏွစ္ခြန္းတယ္” တဲ့။ အဓိပၸါယ္က…..
၁။ မမွန္စကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၂။ အမွန္ေျပာၾကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၃။ အမွန္ေျပာၾကား၊ အက်ဳိးမ်ား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၄။ မမွန္စကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
၅။ အမွန္ေျပာၾကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
၆။ အမွန္ေျပာၾကား၊ အက်ဳိးမ်ား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
ဒီစကား ေျခာက္ခြန္းထဲမွာ နံပါတ္(၃)နဲ႔နံပါတ္(၆) အက်ဳိးရွိတဲ့စကားျဖစ္သလို သုဘာသိတမဂၤလာ လည္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာေျပာရင္း….. စာဖတ္သူအေပါင္း ေကာင္းေသာစကားကုိသာ ေျပာဆိုရင္း က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ေနတတ္ၾကပါေစ…..။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
သန္းသန္းေအး
ရန္ကုန္
အေျဖ။ ။ ဒီအတုိင္းဆိုရင္ေတာ့ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ အားအားရွိ သူတစ္ပါး အတင္းပဲ လိုက္ေျပာရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ သူတစ္ပါးအတင္းေျပာရရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတာဟာ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ (ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ) စိတ္ဟာ မေကာင္းမႈမွာပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေနရတယ္ဆိုရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတာဟာ သဘာ၀ပါ။
အတင္းေျပာတယ္ဆိုတာ သူမ်ားအေၾကာင္းေတြကို ေကာင္းတာေရာ၊ မေကာင္းတာေရာ အစံုပါတာဆိုေတာ့ ေကာင္းတာနဲ႔ မေကာင္းတာ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲရလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာေတြေျပာရင္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကိုလိုလားၿပီး ေျပာတာဆိုရင္ ေကာင္းတာေျပာတာပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ဘာသာေရးရႈေထာင့္ကေနၾကည့္ရင္ အျပစ္မရွိပါဘူး။ သူတစ္ပါးအက်ဳိးလိုလားၿပီး ေျပာၾကျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ေတာင္ရပါေသးတယ္။ ေျပာသာေျပာရတာပါ၊ အတင္းေျပာၾကတယ္ဆိုမွေတာ့ မေကာင္းတာပဲ မ်ားဖို႔ေသခ်ာေနပါတယ္။ ေကာင္းတာကေတာ့ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ပဲ ရွိမွာပါ။
သူတစ္ပါးအေၾကာင္း မေကာင္းေျပာတဲ့အခါမွာ မခံခ်င္စိတ္၊ မနာလိုစိတ္၊ သ၀န္တိုစိတ္၊ ပူပန္စိတ္ေတြနဲ႔ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ အကုသိုလ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ဘုရားရွင္က ဒုစရိုက္တရား (၁၀)ပါးရွိတယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူထားခဲ့ပါတယ္။ ဒုစရိုက္ဆိုတာ ဒုစရိတ= မေကာင္းသျဖင့္ က်င့္ျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျပဳတာ၊ ႏႈတ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ေျပာတာ၊ စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတာကို ႀကံတာရယ္လုိ႔ သံုးမ်ဳိးခြဲျခားထားပါတယ္။ သံုးမ်ဳိးအနက္ စကားေျပာတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မေကာင္းေျပာတာက ေလးမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါကုိ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါး လို႔ေခၚတတယ္။ ဒီေလးပါးကို ျမန္မာလိုပဲ ေျပာရေအာင္ပါ။
၁။ သိလ်က္နဲ႕ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္း။
၂။ ၾကမ္းတမ္းစကားေျပာဆိုျခင္း။
၃။ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း။
၄။ အခ်င္းခ်င္းမညီညြတ္ေအာင္ ရန္တုိက္ေျပာဆိုျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
လိမ္ေျပာတယ္ဆိုတာက သိလ်က္နဲ႔ သူတစ္ပါးအက်ဳိးယုတ္ေအာင္ နစ္နာသြားေအာင္ လိမ္လည္ေျပာဆုိတာကို ဆိုလိုတာပါ။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ငဲ့ၿပီး ပရိယာယ္နဲ႔ ေျပာဆိုတာက်ေတာ့ မုသာ၀ါဒလို႔ မေခၚပါဘူး။ ညင္သာစြာ ေျပာဆိုရမဲ့ေနရာမွာ ညင္သာစြာ မေျပာဘဲ သူတစ္ပါးနားမခ်မ္းသာေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား ေျပာဆိုတာကို ဆိုလိုတာပါ။ အႏွစ္မရွိတဲ့စကားေျပာတယ္ ဆိုတာက ေလာကေကာင္းက်ဳိး ေလာကုတ္ေကာင္းက်ဳိးၾကည့္ၿပီး ေျပာၾကတာကို မဆိုလိုပါဘူး။ ဘာအက်ဳိးအျမတ္မွ မရွိဘဲ အႏွစ္မရွိ ၿပိန္ဖ်င္းတဲ့စကား ေျပာတာကို ဆိုလိုတာပါ။
ဂံုးတိုက္တယ္ဆိုတာက ညီညြတ္ေနတာကို မျမင္ခ်င္လို႔ မညီညြတ္ေအာင္ ရန္တုိက္ေပးတဲ့ စကားေျပာတာကို ဆုိလိုတာပါ။ ဒီလိုပါပဲ အတင္းေျပာတဲ့အခါ အထက္ပါ ၀စီဒုစရိုက္ေလးမ်ဳိးထဲ ပါေနရင္ေတာ့ အကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးမဟုတ္ဘဲ ၀စီသုစရိုက္ေလးပါးထဲ ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။
ဘုရားရွင္က ေကာင္းတဲ့စကားေျပာျခင္းဟာ သုဘာသိတ မဂၤလာနဲ႔ျပည့္စံုတယ္လို႔ဆုိထားတဲ့အတြက္ စကားေျပာရင္ ေကာင္းတဲ့စကားပဲ ျဖစ္ဖို႔ သတိထားရပါ့မယ္။ အလ်ဥ္းသင့္တုန္း စကားေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္သားဖြယ္လကၤာတစ္ခုကို ေဖၚျပပါဦးမယ္။
“စကားေျခာက္ခြန္း၊ လူ၌ထြန္း၊ ေလးခြန္းကိုပယ္၊ ႏွစ္ခြန္းတယ္” တဲ့။ အဓိပၸါယ္က…..
၁။ မမွန္စကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၂။ အမွန္ေျပာၾကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၃။ အမွန္ေျပာၾကား၊ အက်ဳိးမ်ား၊ ၾကားသူမႏွစ္သက္။
၄။ မမွန္စကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
၅။ အမွန္ေျပာၾကား၊ က်ဳိးမပြား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
၆။ အမွန္ေျပာၾကား၊ အက်ဳိးမ်ား၊ ၾကားသူလြန္ႏွစ္သက္။
ဒီစကား ေျခာက္ခြန္းထဲမွာ နံပါတ္(၃)နဲ႔နံပါတ္(၆) အက်ဳိးရွိတဲ့စကားျဖစ္သလို သုဘာသိတမဂၤလာ လည္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာေျပာရင္း….. စာဖတ္သူအေပါင္း ေကာင္းေသာစကားကုိသာ ေျပာဆိုရင္း က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ေနတတ္ၾကပါေစ…..။
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ
No comments:
Post a Comment