Thursday, July 19, 2012

Presentation in University Of Kelaniya

ယေန႔ မိမိတက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ ေကလနိယတကၠသုိလ္မွာ M.phil ကေန Ph.D တက္ရန္ Presentation လုပ္တဲ့ သီရိလကၤာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္၊ Ph.D က်မ္းၿပီးလုိ႔ Presentation လုပ္တဲ့ သီရိလကၤာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္နဲ႔ Ph.D က်မ္းၿပီးလုိ႔ Presentation လုပ္တဲ့ ျမန္မာရဟန္းေတာ္တစ္ပါး စုစုေပါင္း(၃)ဦး တကၠသုိလ္စည္းေ၀းခန္းမမွာ စည္းေ၀းထုိင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအစည္းေ၀းကုိ ဦးဇင္းလည္း ေနာက္တစ္ခ်ိန္ႀကံဳေတြ႕ရမဲ့ဟာမုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ရာ မနက္(၁၁)နာရီကေန ညေန(၂)နာရီထုိးခါနီးမွ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။

M.Phil က်မ္းကေန Ph.D က်မ္းကုိဆက္ေရးမယ္ဆုိရင္လည္း ေက်ာင္းသားျဖစ္တဲ့သူဟာ ခုလုိ Presentation ကုိ အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ Ph.D ေက်ာင္းသားျဖစ္သြားၿပီးရင္ေတာ့ မိမိရဲ႕ Supervisor နဲ႔က အၿမဲတေစလုိလုိ ေတြ႕ၿပီးေဆြးေႏြးေနရသလုိ တကၠသုိလ္ပါေမာကၡနဲ႔လည္း က်မ္းေရးၿပီးလုိ႔ တင္ခါနီးမွာ ေတြ႕ဆံုးစည္းေ၀းပြဲ ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Ph.D ေက်ာင္းသားဟာ Presentationကုိေတာ့ အနည္းဆံုး(၂)ႀကိမ္ျပဳလုပ္ရပါတယ္။

Presentation ဆုိတာ ဘာလုပ္ရတာလဲဆုိေတာ့ M.Phil ေက်ာင္းသားဆုိရင္ မိမိဆက္လက္ေရးမဲ့ Ph.D က်မ္းမွာ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအရာေတြကုိ ဘယ္လုိအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ေရးမယ္။ ဘယ္လုိ သုေတသနျပဳမယ္။ ဘယ္သူေတြေရးထားတာကုိ မိမိက မွားမွန္ခြဲျခားေပးမယ္။ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ဘယ္လုိေလ့လာသံုးသပ္မယ္ဆုိတာေတြကုိ ေျပာဆုိတင္ျပေပးရပါတယ္။ အဲဒီလုိေျပာဆုိတင္ျပတာကုိ ဆရာေတြက လက္ခံသေဘာက်လုိ႔ Ph.D က်မ္းဆက္ေရးဖုိ႔ရာ လက္မွတ္ထုိးေပးမွ ေဒါက္တာက်မ္းကုိ ဆက္လက္ေရးသားရပါတယ္။

Ph.D ေက်ာင္းသားဆုိရင္ေတာ့ မိမိက်မ္းရဲ႕ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကုိလည္း ေျပာဆုိေပးရတယ္။ က်မ္းစာအုပ္ရဲ႕ အခန္းတုိင္းမွာေရးထားတာကုိလည္း အက်ဥ္းေျပာျပေပးရတယ္။ ဘယ္လုိအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ဘယ္လုိေတြ သံုးသပ္တင္ျပထားတယ္ဆုိတာကုိလည္း ေျပာဆုိေပးရပါတယ္။ မိမိက်မ္းဟာ ဘယ္ေလာက္ခုိင္မာတယ္ဆုိတာကုိလည္း ေျပာျပရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး မိမိက်မ္းအေၾကာင္း ကုိ ေျပာဆုိၿပီးသြားရင္ အစည္းေ၀းမွာ တက္ေရာက္လာတဲ့ တကၠသုိလ္ဆရာေတြရဲ႕ ေမးျမန္းခ်က္အားလံုး ကုိ ေျဖဆုိေပးရပါတယ္။ ဒါျပင္ တက္ေရာက္လာတဲ့ ပညာရွင္၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားရဲ႕ မိမိက်မ္းနဲ႔သက္ဆုိင္ရာမ်ားကုိ ေမးျမန္းလွ်င္လည္း ေျဖဆုိေပးရပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေမးသမွ်ကုိ လြယ္ကူစြာေျဖဆုိေအာင္ျမင္သြားရင္ေတာ့ Ph.D က်မ္းေရးတာဟာ ေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကၠသုိလ္ရဲ႕စည္းေ၀းဘုတ္အဖြဲ႕ကုိ တင္ျပေပးရပါဦးမယ္။ အဲဒီလုိတင္ျပၿပီးလုိ႔ တကၠသုိလ္ပါေမာကၡ ဆရာေတြအားလံုးက လက္ခံသေဘာက်မွသာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရရွိမယ္ဆုိတာကုိ စာပုိ႔ေပးၿပီးသကာလ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ေဒါက္တာဘြဲ႕ကုိ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခမ္းအနားတက္ၿပီး ယူရပါတယ္။

Presentation လုပ္တဲ့အခါ အနည္းဆံုး တကၠသုိလ္စာသင္ဆရာ(၄)ဦးေလာက္နဲ႔ အျပင္ပညာရွင္၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရ (၃၀)ေလာက္ လာေရာက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလူေတြ အားလံုးရဲ႕ေရွ႕မွာမိမိက်မ္းအေၾကာင္းကုိ ေျပာျပေပးရပါတယ္။ ေမးသမွ်ကုိ ေျဖဆုိေပးရပါတယ္။ ဒါက Presentation လုပ္တဲ့အစီစဥ္ေလးပါ။ အားလံုးဗဟုသုတရရွိေအာင္၊ ေနာက္ေနာင္ ပညာသင္ယူမဲ့ သံဃာမ်ားပါ သိရွိရေအာင္ မိမိအေတြ႕အႀကံဳေလးကုိ တင္ျပေပးလုိက္တာပါ။

ျမန္မာရဟန္းေတာ္တစ္ပါးမွ သူ႔ရဲ႕ Ph.D က်မ္းအေၾကာင္း ရွင္းျပေနစဥ္

သီရိလကၤာေက်ာင္းသားမွ သူ႔ရဲ႕ Ph.D က်မ္းအေၾကာင္း ရွင္းျပေနစဥ္

သီရိလကၤာေက်ာင္းသားမွ M.Phil က်မ္းမွ Ph.D က်မ္းဆက္ေရးရန္ ရွင္းျပေနစဥ္

တက္ေရာက္လာေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား

သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔အတူ

No comments:

Post a Comment