Friday, October 14, 2011

သမၹပလာပ ေျမာက္/မေျမာက္

အေမး။ ။ တပည့္ေတာ္ သမပၹလာပ၀ါစာကုိ သိမ္ဖ်င္းယုတ္ည့့့ံေသာစကား၊ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာလဲ အဆံမပါေသာ စကားလုိ႔ ဖတ္ရပါတယ္။ ဘာကုိ သိမ္ဖ်င္းတယ္ ေျပာရမလဲ သိလုိပါတယ္ဘုရား။ ရာမအီေနာင္စတဲ့ ပံု၀တၳဳေျပာျခင္းဟာ သမဖၹလာပ၀ါစာ ေျမာက္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ စာေရးသူေတြ စာေရးတာေရာ သမၹပၸလာပ၀ါစာ ျဖစ္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ၀တၳဳေရးရာမွာ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းမ်ားလဲ ေရးၾကပါတယ္။ ျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ အေျခတည္ၿပီးေရးတာရွိသလုိ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ဆုိရင္လဲ တကယ့္အျဖစ္မွန္လုိ႔လဲ မလိမ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ အဆံမပါေသာစကား ေျမာက္ပါသလားဘုရား။

အေျဖ။ ။ အက်ဳိးမဲ့ ဒ႑ာရီ၀တၳဳမ်ားကို ေရးသားတာဟာ ကာယဒြါရ၌လည္း အနည္းငယ္ျဖစ္၍ ‘ဗာဟုလႅ ၀ုတၱိေတာ’ ၀စီဒြါရ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ စာေပေရးသားျခင္းဟာ ၀စီဒြါရတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးမဲ့စာေပေရးသားတာဟာ ‘သမၹပလာပ၀ါစာ’ မည္ပါတယ္။ (အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာ ႏွာ-၃၇၇)

ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းမ်ားကို အက်ဳိးရွိ၍ ေရးသားတာက ေျပာစရာမရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ျဖစ္တဲ့ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္း ေရးသားမႈဟာ သမၹပလာပ ျဖစ္/မျဖစ္ ေျဖရမည္ဆိုပါက သမၹပလာပေျမာက္တဲ့ အဂၤါ(၂)ပါးရွိပါတယ္။ (က) အက်ဳိးမဲ့စကားကုိ ေရွ႕ရႈေျပာဆိုျခင္း။ (ခ) စိတ္ကူးယဥ္ေရးတာကို တစ္ပါးသူက အမွန္ဟု စြဲယူျခင္းတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေရးတဲ့စာက အက်ဳိးလည္း မရွိတဲ့အျပင္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ေရးထားတာကို ျဖစ္ရပ္မွန္ပဲဟု စာဖတ္သူမ်ားက မွတ္ထင္ေနလွ်င္ သမၹပလာပ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ သက္သက္ကို တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္လို႔ မလိမ္ေသာ္ျငားလည္း အက်ဳိးမရွိတဲ့စာျဖစ္ပါက သမၹပလာပ အဆံမပါေသာစကား ေျမာက္ပါတယ္။ အဓိကအေၾကာင္း အရင္းမွာ ေရးတဲ့စာက အက်ဳိးရွိတဲ့စာျဖစ္ဖို႔ပါ၊ ဒါဆိုရင္ အဆံမဟုတ္ အႏွစ္ပါေသာစကား ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။

ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com မွ

No comments:

Post a Comment